Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seúvaha ze Šluknovska
12. 09. 2011
16
20
2811
Autor
aleš-novák
začíná přituhovat
asi bude ještě
pěkně horko
20 názorů
Jarmila_Maršálová
22. 09. 2011
A jestli zakážou těžbu na Mostecku,bude Šluknovsko jen čajíček,z Mostu bude jeden obrovskej Chánov a už sem na pivko radši nezajedeš,Alešu... :) *
Aleš: nevím, jestli se jedná o zamlčování úmyslné, prostě jiný kodex slušnosti u médií, nebo prostě o skutečnost. Já si myslím to poslední, neboť zde žiju.
Na druhou stranu přiznávám, že když čtu české noviny (MF a Lidovky), vstávají mi hrůzou na hlavě vlasy! Tolik špíny v tak malé zemi - to snad MUSÍ být vina těch novin. Od špičky až po ta getta typu Šluknov. Když pak tam jedu, oblíkám se do hodně obnošených šatů a papíry a peníze si dávám do taštičky, co mi visí na krku a navíc je k tělu připoutaná řemenem. (Jo a ještě nasazují zarputilý obličej, abych útočníky odstrašil.)
Vůbec nekecám - člověk je z toho docela vedle.
PS: Jo, a ještě by měl někdo těm pitomcům a nablblům v médiích a ve vládě vysvětlit, co je to rasismus. Touha po tom žít v klidu a beze strachu pod to rozhodně nespadá.
Potkáš skupinku Vietnamců a nenapadne tě se bát. Potkáš skupinku Romů a už si hlídáš tašku a máš sevřenej zadek. V Brně chodí po chodníku přes celou jeho šíři a když bys jim neuhnul, tak to je ihned provokace a dobrý důvod k tomu, aby ti dali nakládačku, protože když jsou v přesile, jsou děěěsně silní. A tahle zkušenost pak v lidech vytváří strach. Když už to dojde tak daleko, že se bojíš poslat děcko do školy, aby ho cestou nějaká taková partička nesejmula, prostě vezmeš do ruky klacek a jdeš to řešit sám, když na to zodpovědné orgány kašlou. To je přesně to, co se stalo teď na severu - lidem jednoduše došla trpělivost a ejhlenáhle, vláda z toho má hlavu v pejru. Jak kdyby žili na Marsu a vůbec netušili, co se běžně děje v ulicích tam, kde je tahle "menšina" trošku víc koncentrovaná... :o/
Diana - Yogurt - osoba pocházející z území rozpadlé Jugoslávie.
V té době jich tam bylo jako kobylek.
aleš-novák
12. 09. 2011
Problémem je, že E. Unie na ČR tlačí, aby s Romy zacházeli dle pravidel obvyklých jinde. A jelikož Češi nevědí, jaká to jsou pravidla, jak je určovat, a vůbec je to pro ně složité a chybí jim k tomu dlouhodobá zkušenost, nedaří se jim. A za to "nedaření" je Unie bije.
Jediným východiskem by bylo přizvání pracovníků Unie k řešení tohoto problému. Ať sem pošlou své pracovníky a poradce. Ti buď skutečně pomohou, nebo, když to nedokáží ani oni, Unie přestane na Čechy útočit - vždyť nebude kritizovat sama sebe, ne?
Tohle jsem si nevycucal z prstu - tak se to dělá jinde. A je klid. Kdo kupříkladu bije Němce za neúspěchy v integraci Turků? Nikdo. Důvod? Viz výše.
jejdavilda
12. 09. 2011
baaba - kdo jsou Yogurti?
V Brně s nimi tedy potíže jsou a veliké. Jediná jistota je být po setmění zamčený doma. Avox má asi pravdu, že to vytváření šluknovského ghetta povede k velkému neštěstí.
aleši, i mně se zdá, že se začínají media přiklánět k realitě, i když ještě mají problémy jmenovat věci pravými jmény. No ale my si to přebereme.
Ve Varnsdorfu jsem měl před patnácti lety práci (rok jsem tam dojížděl) Přituhovalo a horko tam bylo už tehdá. V tý době tam ale největší rozruch dělaly bandy Yogurtů, cikáni provozovali ve spolek jen nevinnou prostituci a reket. ...drsná vesnice to bejvala dycinky.
aleš-novák
12. 09. 2011
Dnes je to rasismus naruby. Když dá gádžo do huby Cikánovi, je to rasistický útok. Když dá Cikán do huby gádžovi, napíšou v novinách, že šestadvacetiletý mladík R.M. z UL byl napaden neznámým útočníkem, po kterém policie intensivně pátrá.
Vrchnost se bojí zasáhnout proti tmavým gaunerům, aby nebyla nařčena z rasismu. A vůbec tím neříkám, že všichni Cikáni jsou gauneři, jen nám chybí stejný metr. Tmavý i světlý gauner mají totiž dostat stejně. U soudu, na pracáku i na sociálce. Podívejme se na to množství tmavých nezaměstnaných "invalidů", které všichni živíme. Oni pak námi odevzdané daně naházejí do automatů a prochlastají.
Slušní lidé, ať už světlí či tmaví, by neměli mít strach z těch neslušných, tmavých i světlých...
u nás taky ne, není jich tak moc pohromadě... zdá se že integrace byla lepší, než současná politika segregace... tohle už zrovna blbůstka není
Severočeské a severomoravské pohraničí bublá už desítky let. Jednou se to muselo projevit.
Z dlouhodobého pohledu je to skutečně tragedie, když si pomyslíme, že Jablonec, Liberec, Krnov nebo Ústí nad Labem, i Aš (Aš byla nejbohatším městem celé monarchie, tj. měla nejvyšší daňový výnos na hlavu) byla kvetoucí města plná průmyslu. byla základem tolik proklamované exportní vyspělosti za Rakouska i za I. republiky.