Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJan
Autor
lazebníkův pohůnek
Momenty v životě Janově, i tak by se mohl jmenovat tento obraz.
Jan se narodil v Moravské Třebové. Na malém dvorečku vzadu za hospodou si hrál pod kaštanem s víčky od piva, kterých se všude kolem válelo spousty.
Jeho otec byl hostinským a maminka kuchařkou. Pivnice nebo hospoda, formanka či nálevna, jak chcete, se od pradávna zove "U RUSŮ".
Tatínek jeho tatínka býval nadlesním v knížectví, jehož lesy se rozprchávají v okolí M.T. do všech stran. Podle něj možná nese naše knajpička jméno. Jenův děd každé ráno odjížděl do služby kočárem v nažehléné uniformičce, s naleštěnými holínkami a vracel se pozdě večer, podpíraje se kočím, jako RUS. Dalo by se polemizovat, jestli neměla nést jméno jiné, třeba U DÁNŮ.
Babička dědečka potom vždycky musila nejprve vysvléct, vyzout a umýti, než padl do postele.
To znal Jeník pouze z vyprávění. Ale na dvorku, kde házel kaštany po slepicích a honil kočku nebo tahal psa za uši, tam opravdu vyrůstal a vše si z té krásné bezbolestné doby pamatoval.