Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sechválospev na chôdzu do neznáma
Výběr: Naso, kafka, Bix
09. 01. 2002
18
0
4092
Autor
Pepo
pretože hľadiac do zeme
z muža rastie
človek
vkladá idúc
za ním do veľkej menšiu
a hlbšiu stopu
žena
Naozaj krása!!! Rozmýšľam, ako sa v pár veršoch dá vyjadriť taká hĺbka a pravda, taká krása!
Ďakujem!
t**** samozrejme!
Rekvizitár: Veľmi, veľmi ďakujem. Za všetky tie kritiky, bolo ich neúrekom. A skutočne si ma povzbudil.
Uff, uff, uff, tak tato basen by lahko mohla byt nepochopena...a ako som ju mohla tak prehliadnut...
Je sama v sebe...nadherna a dokonala ( tuto chcem vidiet v tvojom vybere ).
A uz ticho...kazde slovo ma svoje presne miesto...
No - nechcel som to orientovať ani na muža, ani na ženu - ide o spoločnú cestu a o dôveru, ktorá pri tom nesmie chýbať. A "z muža sa stáva človek" je len básnický prostriedok použitý na vyjadrenie toho, aký význam má pre muža, keď ho nasleduje žena. A že je vtedy ľudskejší a že až vtedy má opodstatnenie jeho existencia. (Navyše dá sa to preniesť na všetky živočíšne druhy... - oslava života, oslava vzťahov.) A pre ženu ma zase zmysel, že urobí muža ľudskejším - je to dôkaz jej sily, v tomto smere väčšej, ako je tá mužova.
Ďakujem Petula. Oceňujem.
Je to výsostné,
ale stejně si rýpnu blbou otázkou (kterou mi to evokovalo):
No, dobře, z muže se stává člověk...
A z ženy?
Ta (v jeho stínu) zůstává než jen ženou?
Tedy spráně není MUŽ & ŽENA,
ale
ČLOVĚK & žena?
Tam vidím stín, tam mi není jasno... Jak si mám domylset dál?
░▒▓-_-▓▒░
░▒▓-_-▓▒░
kafka: Teraz si ma dostala. Nečakal som... Ďakujem Ti z hĺbky... z hĺbky srdca.
Všetkým Vám ďakujem.
Astalavista
09. 01. 2002
pepo hodí len tak pár slov do priestoru nášho vnímania a čudujsasvete, tie slová sa vždy sformujú do nádhernej básne plnej významov a symboliky. Až sa mi chce o tom rozmýšľať!
tipovýber
stále hlbšie a hlbšie poklony ... ach jáj... pepo ...poprašok ako páperie ... sa mi prihodí ... spoza pliec ... keď nachádzam ... šľapaje
No to je přesné! Nádhera, hloubka, symbolika. A tak zdánlivě úsporné a jednoduché. Udělal jsi mi touhle básní obrovskou radost! Díky TIP
...ale nič "hlbšie" ti ani nemôžem povedať... (!)
- "vkladá" sa tam náramne hodí...dokonalé