Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVeselé Vánoce
Autor
JiKo
Už dávno neslýchám doma po večerech, když se setmí, vytí vlků. Jednak bydlím v paneláku a druhak je nejbližší les asi osm set metrů daleko. Jedno ale v lese i přes tu vzdálenost přes pole vidět je. Asi díky absenci sněhu, jsou mezi kmeny vidět bílé koule a všeobecné komíhání a vlnění. Mám tušení, že to budou Ježíškové, ale i Santa Klausové v čepicích. Ano zvykám si. Ježíšek prostě má smůlu, že je malej anebo neviditelnej a tak v rámci multikulturní společnosti děti mohou věřit na koho chtěj. A Klaus je prostě na ráně. Už mi to nevadí. Jestli dárky přinese natajňačku oknem nebo komínej je putna.
V tom lese, tam kam my nedohlédneme, tam kde pouze tušíme že jsou, připravují se na vánoční roznášku. Už dávno nechodí jen jeden... to by přeci nestihnul. Od dob, kdy každý dal druhému jeden skromný dáreček se vše pohnulo kupředu. Z košíčků koše, z dárečků hromady darů, kdo dá víc, udělá lepší vánoce. Ale ani to mi náladu nezkazí.
Minulý týden jsem byl pro stromeček. Vybral jsem si letos hodně zvláštní. Měl pěkný úzký ale hustý spodek a nahoře... dvě špičky. Žena to zprvu označila jako blbost. Hledal jsem podporu u prodejce: "že se vám taky líbí tenhle se dvěma špičkama?" ... "Jooo ten je super, já bych si ho taky hned vzal...kdyby mi to žena dovolila". Moje žena se se dvěmi špičkami smířila s tím, že na jedné tedy bude špice a na druhé, ale nižší, tu miláčku zkrátíme, bude hvězda.
Tak jsem tedy zaplatil a řekl obligátní naschledanou. Prodavač mě ovšem mile překvapil když odpověděl: "Naschle a veselé Vánoce". Musím říct, že si nepamatuji, že by někdo v čechách někomu přál Hezké Vánoce jen tak v běžném hovoru.... Zůstalo to ve mě.
"To jsem zvědavá jako stromek bude vypadat až tu jednu špičku zkrátíš", stála si žena za svou představou i cestou domů v autě. Já nic neříkal, ještě se uvidí až budeme zdobit. (Počkej až uvidíš jak krásně ty dvě špičky na stromku budou vypadat.)
Přípravy na vánoce jsou krásné, zvedají mi náladu (i když ta práce...:-). Letos mám předvánoční období mnohem bohatší. To díky tomu chlapíkovi co mi popřál "Hezké Vánoce".
Astejně tak přeji i já Vám
Hezké Vánoce přátelé
JiKo