Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBÁSNICTVÍ
06. 01. 2002
12
0
3500
Autor
Beata
Básnictví se dnes nenosí
jen pár bláznů
vypotí ze svých mindráků
komplexů, neuróz a depresí
několik řádků nebo sbírek
oslavovaných svým vlastním světem
A blázni z pavilónu B
z pavilónu bez mříží
si to čtou
ztotožnují se s diagnózou
a hledají smysl.
Miroslawek
23. 01. 2002Miroslawek
23. 01. 2002
tak jo !
svět je na pokraji - doba pokročila,
tož zkusme odetínat údy z těla
začít by se mohlo přestárlými
(tedy - pokud na nich nesejde jejich VIP dětem)
znáš to - člověk byl a bude zvířetem
pokračovat můžeme méně inteligentními
a co duševně nemocní ?
a nebo všichni nemocní - ti co se neuzdraví ... ?
vždyť je to snadnější než v teletníku pobít krávy
prostě je necháš být
dnes uzdravení auta stojí víc,
než "oprava" jeho lidského prezidenta
nástup strojů na místa lidí
- a oni křičí ?
prosím vás !!!
- vždyť jenom "básnictví" se dnes nenosí ...
- jen pár bláznů...
a hlav křtitelů plné podnosy
Miroslawek
09. 01. 2002
pro Miroslaweka: nenosí! Pohybuju se v rozličných vrstvách lidí...Snad nosí se jen v úzkých skupinách. Ale v rámci celé populace na poezii asi zapoměli ...
Miroslawek
09. 01. 2002
Někteří lidé jsou nejvíc spokojení, když jsou nespokojení. Krásně nespokojení, jejich nespokojenost je totiž důkazem, že se nespokojili s průměrností, že hledají něco skutečného, duchovního. Ale mně s tím dejte pokoj.
docela trefa :)) a spousta zajímavejch myšlenek pod tím. aspoň má zas jednou blbja wo čem přemejšlet :o))
nebudu zde teď říkat, že jsem kdysi řekl, že jednou budu moci říci, že jsem to říkal :-)))))
je třeba bojovat a jít dál a nestagnovat :-)))))
vzhůru ke kvalitám jež vy****** rovnost :-)))
"blázni z pavilónu bez mríží" - to sa mi páči; je v tom niečo ukrutne jednoduché
blázni z pavilónu B o svojom bláznovstve mlčia... cez recepty iných hľadajú zmysel... - nevedia, že na horu musia vystúpiť sami
tip
takhle báseň se mi hodně líbí - a taky se k tomu klidně přiznám - já píšu jenom proto, abych se vypsal ze svých pocitů úzkosti a nejistoty. Samozřejmě že píšu jen o sobě - obecná témata je blobost - ta obecnost, lépe řečeno univerzálnost se vyjevuje právě v subjektivitě - absolutní jedinečnost teprve otevírá cestu do světa - skoro mám chuť učinit přednášku na téma křesťanskoexistenciální personalismus v poezii, ale asi by to nikoho nezajímalo a navíc jsem líný. na druhou stranu souhlasím z Caravelou, že psát o depkách už postrádá jistý punc dekadence a protestu - dnes je v podstatě daleko více pobuřující psát romanticky a citově procítěně.
Dám ti tip - zasloužíš si ho.
Dobrá báseň není ani v tématu... - báseň o lásce může být stejně dobrá jako báseň o depresi nebo jako báseň obecná...v tom to není :o) je to v něčem jiném
aleš-novák
07. 01. 2002Astalavista
06. 01. 2002
hm .. jo .. možné né básnictví, ale Písmáctví si razí tento směr, až už mě to začíná v poslední době trochu nudit a z drtivé většiny básniček odcházím aniž bych dočetl, protože je to neustále opakované, jak komusi ublížila deívka, on jí, jemu kamarád, on rodičům, jemu spadlo kladívko, jemu ne atd atd atd .... trochu obecných témat, než jen ryze osobních uskřípnutí bych tak nějak uvítal:-))
ad JTi - bez mříží - nejsou tolik nebezpeční :o)
souhlasím tak trochu s Cavalerou - Písmák je až příliš plný osobních zpovědí a to není poezie - ale nakonec proč ne? Být lehce naladěn na poetično a vypsat se z toho všeho co tíží či nadnáší...a potkat alespoň mailově pár lidiček, co trochu chápou. Rozumím tomu, ale ani moc nečtu...
Možná mi jsou ještě více úsměvné pseudointelektuální bláboly...
...důležité je nehrát si na nic, ale hrát si s něčím, třeba se slovíčky.
...a pak jde také o skupenství krve, někdo si sedne někdo ne...
Děkuji všem za zastavení.
Týjova ... Ty jsi přísná :c) ... to jsi mi to nandala - teda - je mi jak po výprasku ... asi přestanu chodit na Písmáka ... :c)
Nevim co rict moooc se mi libi... nema slov co by to vystihly lip... !***
Líbí! *
Neni to náhodou pavilon P? :)
Cavalera: Tak čti pohádky, povídky, dramata... :)
Kuchleis: Nejsme prokletí Freudem, Freud to jenom odhalil a rozebral :)