Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVšem zamořeným duším
Výběr: kafka, Print, Naso, hermit, dablik008
07. 01. 2002
24
0
4353
Autor
Matyjustin
všem zamořeným duším
připlujte k majáku
vody se barví o skály
jak bajonety vojáků
přízraky čeří oblohu
a k břehu ještě dálka
a slzy na pokraji
a na pokraji válka
všem zamořeným srdcím
utečte z perikardu
láska a její velín
již sestavili gardu
z ostnatých drátů růží
a hvězdám hádám z očí
že tyrkys oslepí je
až k ránu zaútočí
všem zamořeným duším
v oblacích od El Greca
ta plavba varem moře
je k břehu předaleká
a na konci té cesty
jsou vraky v pěně hlenu
na pláži prázdné vesty
vzkaz z polyethylenu
rad byych ti ji uverejnil tu basnicku na svem webu : http://hackman.yachting.cz pokud souhlasis prepolsi mi je na adresu hackman@seznam.cz
diky Mike Hackman
Aha, chtěla jsem napsat, že mi to připomíná Kryla... tak nic:o))
Ale je to úžasné...tak depresivní atmosféra, dokonalý výraz...skvělé
Konstantinidisová
12. 01. 2002
nebudu te prirovnavat, plati? ;o)
*V*
budu si tu jenom pro sebe mumlat "jo, ten kluk ten to umi, to je radost cist"
hm... řekl bych... připomíná mi to Krylovy písňové texty.... ...a přiznám se, že tohle se mi líbí daleko víc, než Krylovy texty.... ;-)
takže též tip a výběr.....skvělé, nadšen!
Přípomínat stále a neoriginálně Matymu, že jeho tvorba připomíná Krylovy (Nohavicovy a koho ještě?) texty je už nudné klišé a spíš to pro mě svědčí o neznalosti Krylových písňových textů, než o něčem jiném.
Musel bych se zeptat v čem.
Nu, tedy v čem?
čím podobné? rytmikou, používanými obraty.....
3. a 4. verš první strofy 5. až 8. verš druhé strofy... jakoby Krylovy vypadly od pera.... ale opakuji: toto se mi líbí víc.... má to přesah, který aspoň u Krylových protestsongů nenacházím... možná moje chyba... ale já mám moc rád Kryla, Printe, varuju tě preventivně před tvou ostrou reakcí na téma "já a Kryl"......... :cE"" :-))))
já Matyho neviním z toho že opisuje, vůbec ne... prostě tam vidím jistou podobnost... třeba proto, že má Kryla rád... na tom není nic špatnýho... všichni jsme něčím někým ovlivněni... má ho rád? ;-)
btw, Printe, tvé básně mi zase - a nevím proč! - hrozně připomínají Rimbauda - skutečného Rimbauda....vytkneš mi to?
;-))
Maty, za tenhle text vážně díky, úplně ho slyším....
Díky, hermitku a promiň, že tě tak proháním!:-)
Nevím přesně jak dalece má Maty rád Kryla, ale pokud si vzpomínám, řekl mi (po jedné obdobné reakci, jako byla tvoje), že si konečně toho Kryla musí pořádně přečíst!:-) Ale, zeptej se ho raděj sám. Také si nemyslím, že ho opisuje, nemá to zapotřebí. Souhlasil bych spíš s tím, že jistá melodika, jisté akordy oběma souzní. Jakoby Kryl podtóny občas Matyho podbarvil!:-) Nebo naopak?:-)
A není skvělé, že se vzájemně podbarvujeme? Že ve svém výsledku je to "extáze barev vějíře"? Je některá z našich barev tak originální, aby se směla nazývat výhradně Printova, hermitova, Matyho, Kryla? Je nutné dotýkat se prstem veršů a omezovat je pojmenováním: píšeš jako hermit? Píšeš jako Maty? Píšeš jako Kryl? Ne každý za tím uvidí jen nedokonalost naší snahy po doteku jako takovém bez úmyslu vymezování, oseknutí.
Matyho verše bezpochyby nejsou bezbarvou transfuzí cizí krve do nedokonalých žil vlastních slov. Má vlastní krev a vlastní naběhlé žíly!:-)
Mám prostě pocit, že každé přirovnání k někomu nejen kulhá, ale do jisté míry zbytečně pouští žilou!:-)
Rimbauda, říkáš?:)))
Pak čekám na svýho Verlaina!:-)
Díky, hermitku! *!
Matyjustin
08. 01. 2002Gastarbajtr
07. 01. 2002
Maty je vo vodách poézie dobrým plavcom. Aj tentokrát krásne zaplával vo svete slov. Tipovýber!