Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvätá Barbora Ostravská
Výběr: kafka, Print
16. 01. 2002
7
0
2835
Autor
Bix
nech chráni Barbora
Ostravu a jej doly
na čelo vryjem
svätoondrejský
krížik z medu
tvrdý orech
ako tvoja päsť
vlašský
rízling
nech chráni Barbora
vetvička vodu
do pukov naberá
Aššurballit
09. 05. 2005
...neviem, čo ti na to mám povedať...možno, že ak by som aj niečo povedal, bolo by to príliš "veľa"..veď vieš...
:)
...ale nie je to celkom moja šáločka...
p.s.: spracovanie sa nezaprie :) (nebudem rozvádzať ďalej)
Ale jo, část sprostoty a tvrdosti je v ořechu, několik alkoholiků v ryzlinku (a to rovnou v mém oblíbeném :o))) žejdlík dobroty i naděje se najde :o)
Musim říct, že jsem z Prahy, ale tohle se mi líbí, mylim, že to docela dost věcí vyjadřuje jednoduchým jazykem a v několika máo větách. Jiní by na to použili mnoho odstavců a stejně by to nevystihli.
Určite je v Ostrave niečo, čomu nerozumiem, no práve pre tie doly celú tú oblasť v láske nemám. Aj keď znamená to vlastne, že nemám rád ľudí, ktorí ju takou urobili. Možno tak nejako si myslela: "nech chráni Barbora Ostravu" - netrúfam si odhadnúť. Môžem však povedať, že so slovom narábaš veľmi dobre. Z tohoto pohľadu sa mi báseň páči, aj keď hlavný motív mi možno unikol.
Miroslawek
11. 01. 2002
Miroslawek - máš pravdu...baníčka zo mňa nebude...ale je to aj trochu o tom, že Ostravu začínam mať svojim spôsobom rada..a nielen kvôli svätoondrejským krížom...
báseň vztažená k místu a prožitku, nebo k myšlence? nevím... možná k obojímu, ale příliš mě nazasáhla.... líbí se mi závěr...