Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seValdice
Autor
Movsar
Rozevíraly se květy. Květy magnólie. Na těle holohlavého muže, na jeho svalnatých pažích, rozevíraly se směrem k širokým zádům, zčásti zakrývány nátělníkem.
V obří potemnělé hale staré pevnosti bylo rozmístěno sto šedesát mužů. Mnoho květů vpitých do kůží svalnatých těl se rozevíralo navzdory nedostatku světla.
Někteří z těch mužů se objímali. Objímali se navzdory pohledům jiných. Objímali se a svírali navzdory nedělnímu odpoledni, vysněného těmi, kteří sem nedohlédnou.
Kvetla v té staleté hale, studené a temné, láska. Nemělo by cenu předstírat, že tu nekvetla i nenávist. Na smyčkách z ručníků končil život.
Byl tohle ten svět mužů, o němž se zpívá v písních? A mohla by tu kdy vzniknout Píseň písní? Ale proč ne?
Jako ty květy bez slunce může i pramen bez živné půdy vytrysknout v navždy uzavřené hale staré pevnosti. A téct a dávat život a košatět a mohutnět tím životem.
A tak ten pramen tekl a sytil květy vpité pod kůží holohlavého muže, květy ve svalnatých pažích, které objímaly jiného muže. A mnoho pohledů se sytilo tím objetím a mnoho rukou se nořilo do té řeky a mísilo své květy s její vodou.
A tu někdo začal zpívat o lásce do toho nedělního odpoledne. Navzdory představám o nedělním odpoledni a navzdory příběhům o lásce.
V potemnělé hale se rozevíraly květy. Květy magnólie. A pokvetou a budou objímat a svírat, až jednoho večera obejmou ručník. Nebo pro jistotu dva.