Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepozvánka do rodného domu
Výběr: Jinovata, egil, a2a2a, Eli.Benett, Markéta, tóru.u, Fouckault
03. 05. 2012
39
21
3107
Autor
irem
na klíně košík plný holoubat
maminka něžně škube hlavičkami
a skládá mrtvolky
do sněhobílých řad
a dobří holubi se vrací a nosí špatné zprávy
o prázdných hnízdech
o jarním tání
o vodách
které strhnou mosty
a dravá řeka dělí kuchyň na dva světy
maminka vládne smrti
a hosté mají hlad
21 názorů
Talu ben Kohelet
24. 05. 2012whispermoonlite
15. 05. 2012
Aniž bych si troufl doufat, že má poznámka dojde s autorkou tohoto textu nějaké interakce nebo dokonce (nedejbože!÷) vyvolá odezvu, přesto si zahraju na Sysifa a podotknu že: po skvělých a působivých prvních čtyřech řádcích první strofy nastává něco jako útlum, jakkoliv je celý text provázaný a logicky (snad i chronologicky÷) probíhá, je pro mne jeho celková úroveň příliš kolísavá.
Sinusoida je pohledná křivka, ale na tak malé ploše na mou maličkost působí příliš rušivě. Ale i tak * určitě.
blue-and-grey
05. 05. 2012
pro mne nádherná, nádherná. A jakkoliv prostřední sloka přece jen v použitých obrazech krapet zaostává či spíše neměla šanci dohnat skvělý úvod i závěr, svým obsahem je zcela na místě. A vlastně ta druhá sloka vůbec, ale vůbec nijak celkový vjem neruší, tak je celá báseň silná, plynulá a mistrovsky dotažená využitým vázaným veršem. Opravdu, krásná.
Tání, mosty, prázdná hnízda, to vše je tak nějak omšelé. Na druhou stranu protipól první a poslední strofy je zajímavý. Hladoví hosté přináší nečekanou perspektivu. Taky nenásilné rýmování holoubat, řad had dodává textu ehm, jistý lad. Výběr za rozporuplnost.