Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSluchátko z kelímku
23. 07. 2012
5
12
1167
Autor
J.Alka
Jak tůňky jogurtů z umělých třešinek
jsou dnešní lidé jiní...
Prý plavou v tělech z plastiku,
blednou v nich stopy lidí...
Kultura je to syrová
jen sem tam rozteče se
dojetím...
Mléko má někdy barvu lila.
Rozbředlé tůňky jogurtů
co jsou jak samá voda
Tam, kde je otisk rtů
já stejně věřím v Boha.
v kelímku...
Jsi tam?
12 názorů
Richard Hrob
26. 07. 2012
Jednou to tajemství objevíš. Je v nitce, kterou čtenář jen tak vytáhne z klubka a přitom v něm zatrne.
Souhlasím s tím, že "Jsi tam?" by tam už být nemuselo... S tím vyzrazováním pointy nebo něčeho, co by si mohl čtenář domýšlet, mám problém i v jiných básních a ještě se mi nepodařilo to vhodně ukočírovat. Na druhou stranu se mi zdá, že zrovna v téhle tolik nevyzrazuji... Děkuju.
Někdy se autorům zdá, že věci musí po lopatě dopovědět,a tak celou věc zhroutí. Já si ani nevšimnul zcela zbytečného "jsi tam?" Lepší je opustit báseň v půli cesty. Pokud ovšem nejsi gnomik. A to ty, možná zatím, určitě nejsi.
brackenridge
23. 07. 2012brackenridge
23. 07. 2012
já vím, právě trénuju :) ale i tak děkuju za kritiky, vesměs s nimi souhlasím, jen "v kelímku" určitě není navíc...
V básni je něco navíc (např. dojetím, v kelímku - závěr. "Co jsou jak samá voda" není vzhledem k pokračování nejlepší formulace. Našel bych ještě další nedůslednosti, kladem jsou obraznost a překvapivý závěr. Ale to nestačí, je třeba víc trénovat.