Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSpontánní cesta
Autor
Mirek Vrbický
Spontánní cesta, co je víc. Když do posledního momentu nemáš páru, co bude dál, ale víš, ty si to uvědomuješ, že můžeš, cokoliv tě napadne. A pak tě to napadne a ty to uděláš a vydáš se na trip, kterej ti nabízí svý laskavý láskyplný paže a celýho tě obejme. A ty jenom koukáš co se děje a cejtíš a vnímáš každej zvuk a každej pach, kterej se kolem tebe mihne, a seš volnej. A vždycky ti to něco přinese a vždycky tě to nějak pozmění a on jel cítil a vnímal a tušil a věděl a byl to on a ne ono a přesně pro tenhle zelenej okamžik mu stálo za to se každý ráno probudit a namáhat svý plíce a kolikrát ze sebe dělat pitomce pro ostatní pitomce, co si hrajou na pitomce a vytvářejí tím pitomý pitomý hranice plný nesmyslných požadavků a rozkazů a zákonů a předpisů a zapomínají tak na svou pravou podstatu pojímání vzduchu kolem a požitků z jednotlivých prožitků z jejích rozevlátých vlasů mihotajících se ve větru chladné jasné noci osvícené tisící vyhaslýma světlama připomínajícíma nám naši vlastní pomíjivost. A jsou jedno velký oko, který profičí kolem a přes tlustý skla svý tenký důležitosti pozoruje okolní svět v naservírovaný režii aniž by si všiml, že všechny odpovědi, který celej svůj úmorně krátkej život hledá byly celou dobu v něm protože on je on a on je kolem a tak od prvního dne jen prokrastinuje a čeká na signál, který dává sám sobě ale ten ne a ne přijít protože už je uvnitř a čeká až mu nabídne kafe a sušenky a trochu poklábosí. A když už se k němu náhodou přiblíží, tak se posere a posere si i svoje právě naplňovaný přání a to jen ze strachu ze změny z aktualna na aktálno, který ale vnímá jako něco nesmyslnýho jen proto, že teď a vlastně teď je minule, má svoje zaprděný jistoty a prosperity obepínající ho do svých spárů iluze o pohodlí. A přemýšlí pak o budoucnosti inspirované minulostí a zapomíná při tom dýchat. A tohle všechno může zmizet na spontánní cestě, kde seš jenom ty a jenom ty určuješ hranice svýho já a jenom ty vytvářiš iluze.