Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČLOVĚČE POMNI
20. 08. 2012
10
24
2120
Autor
macecha
mraky obtěžkané vodou berou dech
jako by nebe chtělo zalehnout zemi
člověče pomni
vzdálená záře blesků
zvěstuje příchod tajemné hrozby
příroda je plná zloby
nectíš ji
ničíš její krásu i plody
kam zmizely remízky
oázy uprostřed polí
z čeho budeš péci chléb
když obilí zmizí z lánů
naděje se vzdaly
i květy vlčích máků
jak budeš dýchat
když zamoříš nebe
kam budeš upírat oči
když lesy neuvidíš na obzoru
čeho se napiješ
když svými jedy zničíš vodu
člověče pomni
jen v lůně přírody přežiješ
24 názorů
jejdavilda
24. 08. 2012
Kam dohlédneš, jen samá řepka
a vůbec žádný máku květ,
mě z toho asi klepne "pepka",
no jo, co dělat, kšeft je kšeft.
Žito už zasít není třeba,
lehko ho přece dovezem,
co na tom, že zas zdraží chleba
a tady ladem leží zem.
T*
Safiáne - holt jsi asi nečetl dost vnímavě. Zaměňuješ poučky s konstatováním, druhou větu jsi asi vůbec nevyhodnotil a nechápu, proč odpovídáš na něco, co já nepíšu. Nezaštiťuj se autoritami, které nemají jméno - nějaký profesor... těch si můžu pro podporu svých myšlenek vymyslet stovku. Jsi starý? jsi starší než já? nejsi - a i kdyby, jakože ne - věkem se tady neoháněj. Vypadá to, že jsi tu nový: vítej! ale ještě jsi nepochopil ducha serveru a zdejší komunity a už do nás jedeš, tak trošku přemýšlej, než na někoho vybafneš zbytečné invektivy se žáčky 3. třídy, či to komunitní lízátko. Arogance není argument... a co takhle soustředit se na kvalitu vlastní tvorby, než napadat tvorbu ostatních. Tvá jediná báseň má sice ideu, ale její zpracování - krom rytmické stránky - by uneslo větší pečlivost.
Vampirelord
22. 08. 2012
Vampirelorde, to je právě to, co občas nechápu. Je písmák literárním servrem nebo komunitním lízátkem?
Oldjerry, poezie je pravda (i kdyby zobrazovala klam). Proto nemůže tvrdit nesmysly, jako že příroda se na nás zlobí nebo že nějaká květina je ošklivá. To mi už dávno vštípil jistý profesor. To říkám proto, že mi tvoje poučka připadá jako projev k žákům třetí třídy obecné školy. A já jsem přece jen o něco starší.
Macecho, v tom se shodneme. Ničení dnes hrozí ze všech stran. Od kořistníků i od ochránců. Žijeme v době podivného jančení. Jedním z kořenů může být napapané ignorantství, slepota. Projevem nevědomá oslava blbosti. Proto mi tvoje báseň připadala, a to se netýká její kvality, jako naivní výzva kněze na bojišti právě zuřící bitvy.
Safiáne,lépe je být povrchně vnímavý a naivní, než nevnímavý. Vůbec nemusím být "ochráncem přírody," abych viděla tu zkázu kolem nás.
Poezie není lexikon přírodních zákonů. Jsou to nevšední pohledy člověka na běžné děje, věci, stavy a těmi pohledy je jejich jednoduchost náhle polyformní. Na přírodní zákony máme fyziku - tam se zase nehodí zacházet s konstantami jako s proměnnými
(:-D
Vampirelord
20. 08. 2012
babské kecy, či jen špás,
na čarodějky kladivo
kdo pil by vodu, prosím vás,
když chodíme na pivo
dub je dub, vůl zůstal volem
pranostika pravdivá,
bez vody a s pustým polem
jsme na vymření a bez piva
!!!
Příroda nemůže být plna zloby,to je antropomorfní projekce, řídí se svými zákony. Básnička je naivní, ukazuje na povrchní vnímání. Jen doufám, že její výzvy nemají kořeny v napapaném ignorantství "ochránců přírody".