Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seovečky
26. 08. 2012
15
28
2254
Autor
kočkopes
sypal jsem pecky do konvice
a čekal až rozhoří se žirafy
v zemi se sedmi sloupy
kde vrostl jsem do asfaltu
s jazzovým větrem v plachtoví
svetr z nahých oveček
potichu kráčel po koberci
když venku svištěly světy
milován
ve tvarech osvobozených od logiky
28 názorů
DeadKennedys
31. 08. 2012
NE! Nezatápěl bych nohama žiraf ani omylem, to se neboj:-).Už proto,že mě tenhle pohled o žirafách pod konvičkou vůbec nenapadl. Jinak na dovysvětlenou. Psal jsme spíše na obranu Dalího a protože mám surrealismus rád-René Magritte například.Rozhodně jsem nechtěl vydyndat tip.Přesto za něj moc děkuji.
NE! Nezatápěl bych nohama žiraf ani omylem, to se neboj:-).Už proto,že mě tenhle pohled o žirafách pod konvičkou vůbec nenapadl. Jinak na dovysvětlenou. Psal jsme spíše na obranu Dalího a protože mám surrealismus rád-René Magritte například.Rozhodně jsem nechtěl vydyndat tip.Přesto za něj moc děkuji.
NE! Nezatápěl bych nohama žiraf ani omylem, to se neboj:-).Už proto,že mě tenhle pohled o žirafách pod konvičkou vůbec nenapadl. Jinak na dovysvětlenou. Psal jsme spíše na obranu Dalího a protože mám surrealismus rád-René Magritte například.Rozhodně jsem nechtěl vydyndat tip.Přesto za něj moc děkuji.
Dalího obraz není surový, naopak ty hořící žirafy v sobě mají jakousi vznešenou důstojnost a působí dojmem světlonošů svítících na cestu. Přes tuto ilustraci ve mně začátek básně vyvolal představu ohníčku se zavěšenou očouzenou konvicí, pod kterou přikládáte polínko ze žirafí nohy. Z toho ovšem vyplývá, že to surovorealistické vědomí mám já a tip mohu nyní s klidným svědomím poslat.*
Ještě,že to tak nefunguje, to by těch surovostí bylo.
Ale o tom to není.Dalí do svých ranně surrealistickým obrazů vkládal snovou uzkost,obavy strach.Jeho obrazy vyjadřovaly hrůzu i freudovskou symboliku. Práce z pozdější doby už nesou silné prvky erotiky, používal paranoidně-kritickou metodu. To je, že se mu postavy dělily ve dví, např napůl žena,napůl lev atd. Potom se začínají objevovat i náboženské motivy.Jeho tvorba se odklání ke klasicismu,který obdivoval a během pobytu v USA kolem 1945 maluje často portréty. Nevidím v jeho obrazech surovost,ale prožitky, dojmy, strachy, zkušenosti, emoce, které vkládá do díla. Shrnul jsem to jen velmi povrchně a povšechně,abych se zastal obrazu i malíře:D
Tak mě napadá, že surrealistický obraz vynořující se z podvědomí, se ve vědomí může snadno změnit na sur(ovo)realistický.
Bohužel jako ochránce zvěře nemohu kvůli týrání nebohých žiraf dát tip, ač si ho dílo zaslouží.
děkuji mnohokrát:-). Někdy je fajn,když je představivost bez hranic, krásně se v ní cestuje a někdy je to naopak problém:).Jak v čem a jak kdy:))Díky
Tvoje asociace ve verších jsou originální, někdy zaskočí představivostí (snad :)) bez hranic*****
Dobře, pro tentokrát ho nechám tak a budu to mít jako druhou strofu v komentářích:-)
Ještěrčí král
26. 08. 2012
Děkuji za přečtení i komentář. A to o Mařence a žirafě můžeme šoupnout jako druhou strofu:D, surrealismus by to unesl:)
Elle: je dobře že jsem se z toho v závěru vykroutil a byl jsem omilostněn:D. Díky:). Dalí je Dalí, k němu by nic jinýho nešlo
máš krásnou představivost
(mě u tohohle obrázku napadá akorát:
Mařenko, podívej,
už se rozsvítila
i ta nejvyšší žirafa,
teď už nás tatínek jistě najde
:o) )