Kočkodan: A to jsem ráda, že jste oba ocenili i diskusi, která se pod mým dílkem objevila. Asi proto jsem to vlastně psala, že o tom tématu přemýšlím... dozvím se názory, odpovídám na ně, a to přemýšlení takhle pokračuje, i když je vyprávěnka už dávno dopsaná.
Díky :o)))
Kočkodan: A to jsem ráda, že jste oba ocenili i diskusi, která se pod mým dílkem objevila. Asi proto jsem to vlastně psala, že o tom tématu přemýšlím... dozvím se názory, odpovídám na ně, a to přemýšlení takhle pokračuje, i když je vyprávěnka už dávno dopsaná.
Díky :o)))
Já si drze a pohodlne vypujcím komentár blbouna nejapného. :-)
Tangens_Omega36: Ano, částečně opravím. Tedy až mi čas dovolí (poslední dobou mi nějak to volno vychází od pěti do sedmi ráno… jsem probuzená, ale mírně nefunkční… k funkčnosti se dokopu až od osmi v práci :o)))
Květoň Zahájský: Jó, dějí se věci :o))
Někdy by se ladaskomu docela šiklo hromu zavelet :o))
tomik112: Děkuji za návštěvu u mne... jsem ráda, že téma zaujalo. A pokud se ti to i dobře četlo, pak jsem ráda o to víc :o)
Ten se tedy vyprofiloval.
Já jsem neobyčejně svobodomyslný, snášenlivý a liberální. Tolerantní ke všem menšinám, ty sexuální nevyjímaje. Pohlížím na ně shovívavě a s pochopením. Ale stát se tohle mně, hrom by do toho pazdráta musel uhodit!
Pěkné téma. Pěkně se čte...
Zdenda: Mám obavy, že to vždycky není tak jednoduché. Porušením slibu je svým způsobem např. i jakákoliv nevěra (ve standardním heretosexuálním páru)... to je obdobně tvrdý útok na existující důvěru ve vztahu. Zdaleka ne všichni jsou s tím ale takhle "rychle hotoví" - porušil jsi, nedá se ti věřit, končíme. Většina tápe a zvažuje. Protože mezi těmi lidmi toho je mnoho společného. Myslím, že je to dost složité... i dost individuální.
blboun nejapný: ... a já jsem poctěna, že jsi zavítal. Díky :o))
potomekšibeničníhodítěte: Díky, snažila jsem se navzdory své obvyklé ukecanosti "zhutnit" :o))))
...líbí se mi i odpovědi k názorům**
renegátka: Děkuji :o))))))))))
guy: I já smekám před moudrostí výroku klasika :o)
8hanka: Děkuji, že jsi přišla počíst. I já jsem se zpočátku internetu „bránila“, a dnes oceňuji jeho výhody. Myslím, že je na nás, abychom (vy)užili to pozitivní.
Zdenda: Dovolím si nesouhlasit. Bisexualita není nemoc. Tak jako já nejsem nemocná heretosexualitou. Je to jen orientace, která se vymyká běžnému průměru, podobně jako homosexualita. Takto bych tedy otázku, zda v tomto případě platí „v dobrém či ve zlém“ nepojímala. Já to cítím jinak… podle mého by to platilo za situace, že by hrdinka o bisexualitě svého partnera věděla a s tímto vědomím do manželství vstupovala. Nebo by se to od svého partnera dozvěděla následně (pokud by si on sám tuto svou orientaci uvědomil „pozdě“ – což není až tak nezvyklé) – pak by jí ale měl dopřát právo volby – rozhodnout se v této nové situaci, posoudit, zda ji zvládne. V mnou popsaném příběhu tomu tak ale nebylo – a pak je otázka mnohem obecnější: platí slib daný někomu, komu nemůžeme důvěřovat? Někomu, kdo nám zatajil či tají naprosto zásadní skutečnost(i)? Kde je hranice „vázanosti“ tímto slibem? Vím, že jsem situaci hodně vyhrotila… obvykle řešíme v partnerství mnohem menší „prohřešky“, pokud otřesou naší důvěrou. Protože pak už si klademe otázku: Když mi lžeš v tomhle, v čem mi lžeš ještě?
Žaluji žlutým diviznám
že se v tom teď už nevyznám
kdo paní je a kdo je pán
že už se příště nezeptám.
Hmm, o plusech a mínusech toho či onoho se dá dalekosáhle rozepisovat, ale výsledek - a teď to vztahuji k ústřednímu tématu povídky - by stejně víceméně byl poplatný dávnému výroku klasika o tom, že život lidskej je tak složitej, že samotnej život člověka je proti tomu úplnej hadr.
Ale stejně i u vědomí onoho shora uvedeného je člověk občas zaskočen, co všechno se ..
skvele napisane, i ked cloveka mrazi...casto len vdaka nahode stracame istoty, ktore sa zdali byt neotrasitelnymi...
dlho som sa branila internetu,ale ked synovia odisli na vysoke skoly, zacala som ho pouzivat, vdaka netu som s nimi bola v spojeni, ocenila som jeho obrovske vyhody... podobne ako Ty, neviem vynachvalit internetbanking, kolko casu mi usetril, podobne nakupy cez net...
vyuzivat net na "nekale" ucely dokaze urcita skupina ludi, ta by existovala aj bez netu, samozrejme, v pohodli domova je to jednoduchsie...
*****
Víš, NaNov, o tom by se dalo sáhodlouze diskutovat. Samozřejmě pokrok nezastavíš, jenže současně s ním by člověk měl umět oddělit dobré od zlého...a to se, i díky internetu, lidem daří stále míň a míň. Moje babička říkávala, že: "Příležitost dělá zloděje...a nebo - S jídlem roste chuť."
baaba: A teď si mě dostal do kolen - perfektní téma k zamyšlení! Profil na jakémkoli serveru si jeho "nositel" vytváří sám. Nic o tom člověku nevíme, a chceme-li vědět, musíme rozklíčovat, co je v profilu skutečné a o tom člověku opravdu vypovídá, a co je fikce. Jediná cesta je "pozorovat jeho chování". Profil pachatele tvoříme... podle jeho projevů, chování. U obojího je třeba k úspěchu i určitá suma znalostí a zkušeností. Tedy podobnost nikoli náhodná, byť v jednom případě jsme na počátku na 100procentech (když dostaneme profil "naservírovaný") a v druhém na nule, když ho kousek po kousku musíme složit. Cesta ke skutečnému vyprofilování se mi ale zdá vlastně skoro stejná. Budu o tom ještě přemýšlet...díky!
R.L.: Děkuji, potěšilo mě, že jsi se zastavil :o)))
Marcela.K.: Každou chvíli mě někdo obtěžuje nějakým průzkumem. Ale nikdo se mě nikdy nezeptal, jak vnímám internet, co myslím, že nám přinesl. A já to nikdy na misky vah nekladla. Ale asi bych se klonila nakonec k plusové straně. Usnadňuje rejdění pedofilů,i třeba nevěru těm, kteří by k ní jinak v reále hůř hledali odvahu. Zpřístupňuje spoustu nepozitivních věcí a činí je snadnějšími. Ale ono by tu ti pedofilové byli i bez něj, a své cestičky by si našli jinak. A lidé, vyhledávající sexuální dobrodužství za jakoukoli cenu (třeba i za cenu likvidace funkčního vztahu) by nakonec tu odvahu v reále našli také. Internet jen ulehčuje život... v tom lepším i horším... "nevyrobí" nic, co v nás není. Takže já mu nakonec připisuji ty body plusové... protože mi denně usnadňuje práci, protože díky internetovému bankovnictví nemusím stát frontu v bance kvůli každé platbě, a třeba i proto, že jsem si přes něj minulý týden koupila potřebný filtr do vysavače, pro který bych jinak jela kdoví kam (a dokonce jsem z mnoha, díky klidu a pohodlí výběru, trefila ten správný :o))
srozumeni: Rozsvítila jsi mi hvězdičkami právě chvilku mezi nocí a dnem..díky :o))
gabi: Děkuji. Pro mě od tebe velká pochvala... protože ty víš, že se obvykle potýkám s určitou "rozkecaností", která mi na tom spádu hodně ubírá.
profil ...to slůvko už má rozměr.
Starý dobrý profily pachatelů.
No, tak to je pěkná "rána"...cihlou doprostřed čela.... doufám, že sis to vymyslela.
Internet...fenomén dnešní doby. Kolik lidí udělal nešťastných a kolik šťastných? Vyhrálo by + a nebo - ?
dobrá téma, výborné spracovanie
má spád, správne načasovanie s momentom prekvapenia... *