Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sevyšla mi sbírka
Výběr: Jinovata, egil, Eli.Benett, Fouckault, tóru.u
06. 09. 2012
19
43
6733
Autor
Kuchot
Nazdar,
pokud někdo máte čtečky, můžete číst moji první krátkou sbírku básní. Její vznik umožnilo e-nakladatelství Pod okapem, děkuju.
http://www.podokapem.cz/tag/horak/
Kdo čtečku nemá, může číst nadále zde (všechny básně jsem publikoval i na Písmáku), popř. v nadcházejícím Psím víně, a nebo tady:
http://www.literarni.cz/rubriky/basne/z-novych-basni-lukase-horaka_9302.html
43 názorů
vindal drámo
15. 09. 2012král bramborových lidí
11. 09. 2012
Kdo čtečku nemá, stejně může stahovat a podívat se na PC třeba pomocí Kindle Previewer.
písmák smrdí
10. 09. 2012brackenridge
08. 09. 2012vločkatančíjazz
07. 09. 2012
Nerozumím, o co vám zas jde... nemůžete prostě popřát autorovi "hodně štěstí"? Nač tohle frflání. Kuchot má na to se autorsky etablovat. A vlastně se to děje - nezůstává širším (mimopísmáckým) publikem nepovšimnut.
Stáhl jsem si jeho sbírku do čtečky, s chutí si ji pročetl. Uvažuji napsat recenzi - mimo jiné bych ji chtěl napsat i proto, že jsem se sice osobně s fenoménem e-knih postupně srovnal, v próze nakonec víc než vděčně, nicméně
v poezii s ním ještě bojuji. Pořád mám pocit, že by tam nějaký ten filtr zůstat měl. Filtr kamenného nakladatelství, které vedle určité kvalitativní laťky zajistí i důstojnou grafickou úpravu, editora, korektora atd.
A básnické e-sbírky, na něž jsem doposud narazil, mě v tomhle vnímání jen utvrzovaly.
Jenže najednou mám ve čtečce tento solidně naformátovaný e-pub, který co do kvality předstihuje leccos, co jsem za poslední rok četl na papíře.
Papír jakožto konvenční médium a zároveň signifikant kvality.... Ano, tak to možná bývalo. Ale dnes? Větší nakladatelské domy poezii vesměs nevydávají, protože není lukrativní, sázejí tudíž raději na překladové tutovky (mluvím o nakladatelstvích, která dříve měla stálou ediční řadu poezie a mnohdy podchycovala i debutanty).
Jako čestné ostrůvky zůstávají (namátkou): FRA, Salón T. R., Nakl. Petra Štengla a pár dalších (spočítalo by se to na to prstech obou rukou)..... Tato malá a financemi limitovaná nakladatelství, často úzce vkusově vyprofilovaná, však zdaleka nepokryjí všechnu kvalitní tvorbu, jak tak vzniká....
Takže úsvit básnických e-knih. Svým způsobem je to lákavé i děsivé. Ale TAHLE e-kniha, ta za přečtení rozhodně stojí.
Jestli tedy má někdo - kdokoli - s mým výběrem problém, můj problém to není.
otěže tohoto serveru pevně drží v rukou parta idiotů, která degradovala jakékoli ocenění na výsměch kreténismu
"Výběrčím":
Děkuji za vysvětlení. Smysl výběru (současné pojetí) se tím značně vyjasňuje.
blboun nejapný
07. 09. 2012
kdyby moje tvorba stála redaktorům za výběr, asi bych nějaký už měla.. hezké vysvětlení - přesto bych nadále upřednostňovala výběr děl před výběrováním oznámení a odkazů
ale nebudu o tom debatovat, nebojte, jen jsem to napsala a tím končím :o)
Když bude tvá tvorba stát za výběr, tak odkaz na tvou sbírku ve výběru bude. Další argumenty pro výběr: ocenění sbírky jako takové, sbírka je klíčové dílo-děl. Její kompozice je podstatná pro vyznění autorovy poetiky jako takové. I z hlavní strany je možno vybírat - stejně jako nečtu celý hlavní seznam, nečtu ani celou hlavní stranu. Na hlavní straně sbírka brzy nebude - ve výběru ano. Důvodů je mraky.
Je zde odkaz na stránky, kde je kniha ke
stažení.. Svým způsobem je tenhle
příspěvek hypertextový odkaz k CELKU
SBÍRKY. Tím se liší od běžné
upoutávky.
Kuchotovi to moc přeju a gratuluju, už jsem si to stáhla
ale proti výběrům protestuju - je to vidět na hlavní stránce, je to v událostech.. proč to cpát do výběru?! to se jako tímhle oznámením máme kochat opakovaně? výběrujte třeba díla některá z té sbírky - jestli bude něčí argument ten, že jste chtěli sbírku přiblížit čtenářům, protože si to zaslouží - výběrujte celou sbírku nějakou jestli to jde - ale ne tohle :o(
Gratuluju.
Uděleným výběrům se (stejně jako Bert_Hoffman) podivuji, čímž ovšem nechci nikterak snižovat autora.
Umím si představit, kolik tomuhle krátkému oznámení muselo předcházet práce (i té neliterární) a přeju hladké přežití případných invektiv od závistivců :-)