preklep misto tipu n vaznou kritiku
Jejej, Jarmilo, já jsem tu po takové době narazil na tvé drobné podotknutí. Opožděné díky za něj. I za tip, jak jsem se podíval.
Martas1985 - Dík za komentář. O tipu píšeš, ale asi jsi ho nezaháčkoval. Já stejně dám víc na ten koment.
Parádně jsme se pomuchlovali
:D
tip
Disidentka - Moc mě těší, že sis to přečetla, a hlavně, že se Ti to líbí. A jsem rád, že Tě to připomenutím Tvého Hajzla nabudilo a ne naopak. Hezký štědrý večer a měj se dobře. Petr
VH64 - Taky už připravuji pokus o sebevraždu.
Té diskusi se dá říkat hašteření jen žertem, řekl jsem si o hlubší kritiku, tak co. A mám na co odpovídat, to je moje.
Pane Pedvo, vy jste normálně na šikmé ploše! Vraždy, loupeže, krevní msty v dílech a teď dokonce i hašteření s komentátory - byť krotké a téměř laskavé, aaaale takhle to začíná a ty konce pak!
Mimoň – Jasně. Báseň jen popisuje nějakou událost. Není v ní nic, co by Tě zaujalo natolik, aby ses nenudil, napříkad reflexe.
K tomu můžu říct jen tolik, že jsem do ní dal, co jsem potřeboval, abych ji mohl uzavřít právě tím výkřikem. (Ten sice reflektuje na to, co se událo, ale nemůže být reflexí v našem smyslu slova.)
Přece však to skuhrání a řeči o nedostatku citů by se za nějakou reflexi považovat dalo.
Mně to vyhovuje, jak to je; dost lidí se tím dílkem pobavilo.
Taky by mě ani nenapadlo, jak nad takovou pitominkou budu uvažovat.
Ahoj.
NaNov - Dík za ten úsměv. Zřejmě patříš k těm, kteří se pobavili.
Reflexe v posledním řádku nemůže být. To je výkřik, ne zpětné zamyšlení. Ona by tam reflexe ani nemusela být. Ve skutečnosti nejdou nastavit žádná pravidla, co by báseň měla obsahovat.
Jen jsem řekl, že mě ta báseň nudí, a nadhazuju možnosti, co by tam chybět mohlo, o co by to mohlo být bohatší. Třeba by to mohlo být bohatší u o úplně něco jiného, než co já navrhuji.
zdar
swen – No vida, že to jde. Bohužel nejsem erudovaný básník, abych mohl vyhovět všem přísným požadavkům, na skutečná díla kladeným. Můj text rozhodně není nijak podstatný a těžko u něj očekávat neopakovatelné jádro. Doufal jsem, že se dost lidí pobaví a to se daří. Jiní v tom vidí nudu, což mě mrzí, ale snad i pro ně napíšu něco zajímavého. (Pikantní je, že jsem pěknou řádku let opravdu pracoval s plošnými spoji.)
Evženie Brambůrková – Že jo? Konec konců nikde není psáno, že to říká kluk holce, může být i naopak. Nevím ovšem, jestli bys tak ukončila báseň nebo popisovanou událost.
DavidPetrik – Tak nějak jsem to mínil. Jsem spokojen, vždyť i mezi povídkami mám slabší a lepší, tomu se nikdo nevyhne.
srozumeni – Z hvězdiček mám radost.
Všem vám děkuji za komentáře. Rád se nechám poučit, proto jsem si řekl o kritiku.
Neni to muj salek kavy. Neoslnilo, ale pobavilo. Tve povidky se mi libi vice.
Trhni si nohou - je přijatelný závěr. Také bych to tak ukončila*
ps: tvar, podstatný tvar zdaleka není pouze věcí zalomení syntaktických celků. Je i vnitřní členitost, způsob, jak je nesen význam. Tvůj text v tomto zcela selhává. Je to plošný spoj, postrádající neopakovatelné jádro, jaké očekávám u podstatného textu. Tedy takový formát. Ano, dá se říct nuda. Ne pro to, co v textu je, ale pro to, co tam není ani okrajově.
Swen - Rozumím. Nechápeš, že jsem něco bral tak, jak jsi to napsal. Tak ať Ti aspoň chutná luncheonmeat.
Mimoň - To už je aspoň konkrétnější kritika. Že bych psal něco nudného je pro mne největší bubák. Doufám, že nepůjde o častý názor.
O dalším soudím, že by se dalo napsat téměř o každém díle, které popisuje nějaký děj a nezdržuje se žádnou metafyzikou.
O poutavosti už ve větě o nudě.
Myslím, že tam je víc, než konstatování toho, co se přihodilo. Konkrétně v poslední sloce. Reflexi pak vidím v posledním řádku.
Pozor! Mne vůbec nenapadlo o těch verších takhle uvažovat. Například reflexi jsem začal hledat, až když jsem se dozvěděl že tam není a zřejmě by tam tedy měla být.
To, že to je autentické a že se to nezdržuje žádnou metafyzikou, ještě neznamená, že to není na čtení zcela nudné.
Příběh je velmi banální, šel by opsat na dvou řádcích, půlka věcí v něm není funkční, nijak smysl básně neobohacuje. Báseň nelze číst víc než jedním způsobem. Není to nic, co bychom všichni sami nebo v blízkém okolí nezažili, a není to napsáno ani nijak poutavě. Není tam žádná reflexe, jen konstatování toho, co se přihodilo.
Nechápu. Jsi myslitel příliš velkého formátu. Jdu si zakomplexovaně otevřít konzervu s luncheonmeatem a následně ji, slabě pokňourávaje, požírat někde v koutku. A mezi mlasky budu jak křovák vyblekávat: formát.. formát..
Tvá zmínka o špatně naformátovanném mailu zaváněla humorem a já jsem se pokusil ve stejném duchu reagovat.
Pokud jsi chtěl sdělit, že jsem svým veršům nedal podstatný tvar, tak stačilo napsat, že jsem svým veršům nedal podstatný tvar.
Protože jsi však napsal, že se Ti to jeví jako špatně naformátovaný mail, usoudil jsem z toho logicky, že se Ti to jeví jako špatně naformátovaný mail, chápeš? A že je to takový trochu humor.
Ano, to lze. Anebo se prostě pošle jen "mail". Duševní pohnutí, ta všichni máme, známe. Ale autor je ten, kdo jim dá podstatný tvar. A ten zde chybí.
Jejej, brackenridge, pochvala od Tebe, ta už má pro mne nějakou váhu! Dík.
swen - Kdykoliv jsem v duševním pohnutí, nejsem schopen naformátovat cokoliv. Ostaně ani nevím, že by maily bylo třeba formátovat. Taky myslím, že i mailem, byť špatně naformátovaným, lze poslat báseň.
Báseň...
báseň?
Mně se to jeví spíš jako nějaký špatně naformátovaný mail.
hehe no fajn, takovy uprimny pedvo! T