Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSnídaně v bufetu
Autor
podezdívka
V bufetu je snídaně,
houmles housku sní Daně.
Přišla mezi vyvolené.
Křikla na něj: "Vy vole né!"
31 názorů
podezdívka
11. 09. 2013Tak dobře :-)
podezdívka
21. 08. 2013Díky, to si snad ani nezasloužím..... :-)
Rádo se stalo. Ať si korektoři říkaj, co chtěj, a mastěj x přes X, je to geniální :)
podezdívka
12. 08. 2013Díky :-)
Osobně neznám přesné pravidlo, jak tohle přepsat.
Takhle to sice vypadá:-Xxx X Xxx
ale takhle se to klidně nechá číst:-Xx Xx Xxx
Není sice uplně normální fláknout důraz doprostřed slova, přesto k tomu je přirozený sklon. A i bez toho sklonu není velký rozdíl mezi čtením Xxx X a Xx Xx, není to vnímáno jako velá rytmická změna, spíš jako plynulá modulace. Čistě by to jistě bylo lepší, není to ale myslím až takový problém.
podezdívka
23. 11. 2012Všem moc díky!
Kastel, Kočkodan - super! :-)
Jinovata - přesně tak!!
Eli.Benett - slabika tam nechybí. "v bufetu je" a "houmles housku" - obojí má 4 slabiky, tak co přidávat? :-) ale díky zy názor.
mimoň: Výběr proto, že to podle mne stojí za přečtení. Je to vtipné. Právě ta vyvolenost dává textu hloubku, vzbuzuje hravost nejen v rýmu ale i v interpretaci. Patřit do tlupy bezdomovců kolem bufetu může být například vnímáno jako vyvolení, samozřejmě ironicky. na to pak pěkně naráží mix slušného a neslušného oslovení na konci, kdy slušnost poukazuje k vyvolení a neslušnost k bezdomovectví. Zkrátka pěkný celek.
Líbí se mi zvukomalba ("houmles housku") ale třetí verš, pokud odhlédneme od toho, že vytváří skvělý absolutní rým, obsahově moc nekoresponduje se zbytkem. Proč by měla přijít zrovna mezi vyvolené? V bufetu? Ve kterém je notabene houmles? Stejně se mi nejdřív vybavila ta reality šou:-).
Co, Jinovato, proč výběr? :-)
Komunita blbůstkářů promine, že se jim v tom vrtám - nic osobního...
:o)
Mrskla po něm jako dárek
nakousnutý hnusný párek
Snědla by pár párku kousků
- nemá k němu ale housku