Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sezimní-konečná
Autor
Zuzulinka
***
a vezli Boha na márách
či Šivu v korálkovém závoji
křičeli: Jahve umírá!
a přeci rodilo se
ač teskno bylo
když se obzor níže skláněl
a páral jako moly nahlodaný svetr
dávno už opuštěný těly…
sálaly teplem dlaně v palčácích
a kolem šedo bylo ~ bezvěrců
duše vran polem táhly
naložené v tuši
lány se v kaňkách topily
všech nevypsaných
inkoustových moří
když úplněk se noci dvořil
hlasitě štkaly topoly
a nebe milosrdně ~ tiše
na zemi prostíralo sníh
aby ho děti na saních
popsaly písmem nejsvětějším
smíchem ~ dováděním
líc ~ k líci
mrazu vstříc
se do zimníku
zvolna navlékalo štěstí
jak hlavy
láskou matek
umouněné
do čepic
34 názorů
chtěla jsem říct, Armande, že dobro je v každém člověku, jen v něj nevěří... zlo je pohodlnější a stojí menší úsilí... a my lidé tak často volíme snadnější cesty:)
bezdechu... *****V
"a kolem šedo bylo ~ bezvěrců"
Ano, šedý je čas. A dobra v lidech jeden by nedohléd...
Sebastiana
27. 11. 2012LÍBÍ*
...dlouho jsem tu nebyla, ale ty jsi nezklamala .- zraješ jako víno! *! díky!
tak jo bergu, v pohodě....já jen, že taktní muži již zřejmě vymřeli:)...smutno mi po nich....
Ach jo... opět jsem se přesvědčil, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. ÷))
Štkající topoly mi přijdou na hraně malého poetického kýčku, nikolvěk mluvnice.
Za netaktnost se omlouvám a raději zmlkám, zamlkám, umlkám, mlkám, lkám, kám, ám...
výraz štkát, je normálně v pravidlech a je spisovný...hrubku opravím, díky za upozornění..i když mezi námi, taktnější by to bylo do zpráv:)
Hele, Zuzulinko, ty štkající-škytající topoly ještě skousnu. Ale to děti popsali s měkkým i, to teda ne! Bububu!!! ÷))
berku....co se Ti nelíbí na škytajících topolech?...Mně ten obrázek připadal natolik facinující, že jsem jej použila...Taktéž lyže saní korunované smíchem a radostí dětí, co čmárají po sněhu...:)
prostě celá já....
Tolik krásy, něhy, citu! A ten obrázek! ÷)
Ale vážně: někdy už mi tenhle Tvůj text-barvotiskt trocu balancoval na hraně, viz hlasitě štkaly topoly... popsaly! na saních... ÷)).
Jináč ale celkovej dojem moc dobrej, opravdu, fakt, nekecám! **
trochu jsem váhal kvůli první sloce, která se mi jeví příliš neúměrným vstupem do této jinak krásné a laskavé básně.
marcela.m.
27. 10. 2012Nádherné..***
Všem díky
klubkoredaktorů....no, neptej se mně, proč to tam je...prostě to tak přišlo...:)
Všem díky
klubkoredaktorů....no, neptej se mně, proč to tam je...prostě to tak přišlo...:)
Všem díky
klubkoredaktorů....no, neptej se mně, proč to tam je...prostě to tak přišlo...:)
KlubkoRedaktorůSyčí
26. 10. 2012poč je tam či? či Šivu
proč je tam jako? a páral jako moly nahlodaný svetr
dalo by se hledat bez jako a najít?
ateista tipuje