Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePríprava na zimu
Autor
dajakbol
Joj, tak sa teším na bazový sirup;
varí ho sestra. Z toho elixíru
namiešam drobnej víle s okovaným chrupom.
Usmeje sa a povie: voda so sirupom.
Iba sa strácham, či ho bude do rezervy;
dozerám na kvalitu prísad, sú to nervy.
Len mama na mňa hľadí s obavami
staršej už mamy.
Bez obáv, mami – máme bazy plné vrece.
Bude ma milovať. A sestra jej dá recept.
Vidím to jasne: sme. A voniame si bazou.
A máme spolu niečo... pre čo nemám názov.
32 názorů
agáve:
tú báseň tu nemám, hrám sa v nej s vlastným priezviskom (Garan), pod ktorým tu nepublikujem a nie som v povedomí, usúdil som teda, že by tá pasáž pôsobla interpretačne rozpačito, neprístupne a báseň tu neuverejnil. Je tu http://poetikon.cz/articles.php?article_id=684 Za Tvojim rýmom za živé – tížvé by som však hneď nevidel výpožičku, ani neúmyselnú.
to je tak dětsky milé:) Taková radost ze sirupu,
někdo mě obvinil, že jsem použila nějaký tvůj rým, co jsi vymyslel, tak hledám tu tvou patentovanou báseň a nemůžu jí najít:D ale ano, ty aspon stojis za opisovani:D
bylo to prý za živé - tíživé
Takové příjemné technicky vyzrálé povídání a nakonec perla:
"A máme spolu niečo... pre čo nemám názov."
Dávám tip. První tady.
no to teda! já si jenom netroufám hodnotit a rozebírat slovenštinu, na to nemám a většinou ji ani nečtu, ale tohle mě úplně dostalo, i když je to pro mě tak trochu v mlze- tím spíš najednou úplně zavoní a zahřeje a člověk se musí usmát a napsat něco do komentáře i když vůbec neví co...
PS:přečetla jsem ostatní komentáře, vůbec nic si z nich nedělej, je to super, super, a jestli je od někoho nadhodnocená tak ode mně teda ne, v životě jsem od tebe nic nečetla (neuraž se, důvody viz výše a ostatně se to brzy změní) a prostě je skvělá. konec. já bych asi nevěděla co hluboce zkritizovat i kdyby to bylo česky. ale tim že je slovensky je ještě hezčí, v tom jsem možná trochu zaujatá. no. konec. tak vidíš... ale hlubší kritika to zas neni, akorát dlouhej chvalozpěv :-)
Tá, Tvoja úvaha je trošku scestná – budem neskromný, ale myslím si, že takúto básničku by začiatočník nenapísal, a myslel by som si to aj keby nebola moja, aby sme si rozumeli.
Svoj autorský zámer a predstavy vďaka čomu táto básnička môže byť vnímaná kladne a prínosne radšej približovať nebudem. To nerobí dobrotu.
Oceňujem, že oceňuješ aspoň tie rýmy:)
Bože, jak krásně a nádherně vykutálený!!:-) Natlakovalo to do mě příjemnou náladu!
marcela.m.
07. 11. 2012je to super***
ha, on už to tu někdo "označil", většinou komenty nečtu, abych si uchovala dojem z textu...