Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDŮM SMUTKU
Autor
srozumeni
50 názorů
Vampirelord
12. 12. 2012Jo jo taky tam patřím......a dost z nás, ale kdo si to přizná......:(.Tipuji.
Ještěrčí král
06. 12. 2012Dobré*
Smutné domy, smutné osudy. V podobném jsem také chvíli byla, i když tam sebevraždy nebyly. T*
Každý, i ten nejmenší dům se může proměnit na dům smutku.
Stačí tak málo...
*
unisex: Myslím, že jsi trošičku chvátal při čtení mého komentáře. Takže jak jsem došla k tomu, že psychiatrické léčebny jsou místem koncentrované bolesti? Podle mého nejen ty... a tak jsem to také formulovala. Jsou to i jiná nemocniční oddělení.
Stejně jako jsem na druhou stranu neřekla, že venku je to jen samá řešitelná sranda. To rozhodně není, a myslím, že o tom zdaleka nejen já vím své. Ale vidím dnes a denně jak se v podstatě z řešitelných věcí kolikrát dělají naprosto zbytečná „dramata“... někdo ale pochopí, že dělal z komára velblouda, až když toho velblouda potká, protože do té chvíle ani netušil, jak velké je to zvíře. Ostatně neslyšela jsem to pouze z jedněch úst onkologického pacienta nebo jeho blízkého: „Jaké blbosti, jaké malichernosti jsem dřív řešil, v čem všem já viděl životní problém… tohle je problém“. Nemoc je vždy problém, ať už je léčena kdekoliv, např. i na psychiatrii. Nemoc je vždy bolest (ať už na těle nebo na duchu) a na tom tedy opravdu nic veselého není… tak já vnímám autorčiny domy smutku.
Já v tomhle díle necítím žádné (a tím méně negativní) ocejchování naší psychiatrie, či zjednodušování problematiky tím, že by se dělali z psychiatrických pacientů sebevrazi, bizarní chodboví pochodovači. Realitou ale je, že mnozí se těmito pacienty stávají právě po neúspěšném sebevražedném pokusu. Stejně jako je realitou, že se pochoduje po chodbách… nejen na psychiatrii, pokud nám to aktuální stav dovolí. Jako bizarní to může vnímat a popsat jen ten, kdo se nevcítí… a tím rozhodně není ten, kdo sám někdy pochodoval. Na mnohdy osamělém, do sebe uzavřeném „pochodování“ totiž nic podivného, výstředního není… je v určité chvíli spíš přirozené. Naše psychiatrie nejsou domy smutku v tom smyslu, že by se život v nich nikdo nesnažil „oveselit“, mění se, a už dávno nejsou „odkladišti“ pro psychiatrické pacienty. Jsou domy smutku ve své podstatě, protože jsou místy nemoci, místy bolesti… a myslím, že o tom dílko autorky je. Alespoň já ho tak vnímám.
Reaguji tu v mužském rodě, tak najednou nechápu, proč ze mě děláš "to". Mimochodem: nesetkal jsem se doposud s nikým, kdo by o sebevraždě lehce uvažoval. Jsi první. A myslím, že mi nemusíš doporučovat a nikam mě směřovat. Cítím se jako svobodný člověk a rád se také svobodně vyjadřuji a pohybuji. Možná, že kdybys právě zabředla do těch detailů, dostala by ses k podstatě.
NaVov2: nerozumím, jak jsi došel k tomu, že oddělení psychiatrické léčebny je místem koncentrované bolesti.. a ani nevím, na základě čeho by tam člověk po příchodu měl dojít k uvědomnění, že to, co prožívá ve světě, jsou malichernosti a řešitelné věci..
stávající psychiatrické léčebny nejsou žádné domy smutku, jak se tu předestírá..opět tu cítím podprahově tendenci stigmatizovat psychiatrickou péči u nás, dělat s psychiatrických pacientů sebevrahy, bizarní chodbové pochodovače..
Kolikrát si říkám, že by každý měl jednou navštívit takový dům smutku, nebo jiná podobná místa s koncentrovanou bolestí, sednout si do koutku a jen vnímat... mnozí by spíš pochopili, jak často se zbytečně z malicherností a řešitelných věcí dělá velký problém, protože vlastně ani moc nevíme, co skutečný problém je... a třeba i to, jak právě obyčejná slova jsou pro ta místa ta pravá.
T***
no, já ti nevím, jestli tohle psaní je skládání myšlenek.. spíš v tom cítím trochu psaní pro senzaci.. pro mě ses v tý svý básni do nikoho nevcítila.. nevidím v tom empatii, pochopení jinýho světa.. trocha mě ten způsob i rozčiluje.. dobrou
Peter Rilke
20. 11. 2012počúvam pri čítaní hudbu
a ona sa mi pri každom takte zadrhne
z toho ten zvláštny dojem
marcela.m.
20. 11. 2012vieš to,vieš sa vžiť do cudzej bolesti *
marcela.m.
20. 11. 2012************
Nevyšlo to a šlachy jsou naštěstí v pořádku.
naštěstí? určite nie je ľahké s týmito hlasmi žiť a ani pre blízkych žiť s človekom, ktorý trpí
nie, nepropagujem dokonanú samovraždu, len sa zamýšľam
ty si to napísala dobre Jéčko, spôsobom nakuknutia, naťuknutia, podnetu na zamyslenie *