Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepřísloví trochu jinak (46) - zemědělská úvaha švadlenky
Autor
aleš-novák
píchla jehlou
kupce sena
19 názorů
Já myslím, že píchala jeho v kupce sena (kolikrát? ať si každý myslí své) a Aleš se zde dopustil překlepů.....
F.L.Vděk - to záleží na tom, jakého byla ta hospodyňka naturelu, pokud byla poněkud frivolnější, tak to vypadá spíš na variantu B :-))
Jarmila_Maršálová
30. 11. 2012...pro pírko i za plot skočí? kdo ví, jak to ta babička na stará kolena vůbec myslela?
ale k dílu: píchala jednou s kupcem sena nebo píchala jednou v kupce sena nebo jak to vlastně bylo??
aleš-novák
30. 11. 2012jo :o)
"dobrá hospodyňka pro jehlu do stohu se svíčkou přes plot skočí" - Aleši, na tohle znám ještě jednu parafrázi, myslím, že mnohem šikovnější, než byla ta původní od B. Němcové:
Dobrá hospodyňka přes pírko pro plot skočí. :-)))) *t
Evženie Brambůrková
29. 11. 2012Au*
Vlastně mi to připomělo jednoho chlápka. Koupil si starej barák, ten zboural a na jeho místě postavil novej. Aby ušetřil, tak dřevo ze starýho baráku (krovy, prkna z podlahy, atd.) pálil v kotli ústředního topení. Topil, protože byla zima, protože byla zima, tak sněžilo a páč sníh klouže, tak začal sypat dvůr popelem. A dvůr byl jediný místo, kde moh' bezpečně parkovat svýho strašlivě drahýho jeepa. Potom co každejch 14 dní měl píchlý kolo, protože v tom popelu bylo spousta hřebíků. Trvalo docela dlouho, než všechny hřebíky kvůli narušení jejich odolnosti teplem neškodně zrezly...
aleš-novák
29. 11. 2012čili tu máme další přísloví:
dobrá hospodyňka pro jehlu do stohu se svíčkou přes plot skočí.
je tedy fakt, že tím trochu utrpí tepelné zpracování jehly a povrchová úprava, ale něco za něco, že?
Nevim, jakej hlupák tvrdil, že je těžký najít jehlu v kupce sena?! Já jsem jí našel dokonce ve stohu. Stačily mi k tomu sirky a po tejdnu pár bosejch dětí...
Tvárí se na to povznesene,
je hlavne klidas, odpoustí zene.
Mimochodem, taková nesikovná svadlenka se nastestí musí dlouho hledat.