Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHaiku Richarda Wrighta
Autor
snake_01
KAMENY V RUKOU CHLAPCŮ
STRAŠÁK BYL SHLEDÁN VINNÝM –
ZASNĚŽENÉ POLE
OPOUŠTÍ HNÍZDO –
ŠPAČEK CHVÍLI PADÁ
NEŽ ROZTÁHNE KŘÍDLA
NESMUTNI, ŠNEČKU,
TVÉ NAPŮL DOMA
JE I NAPŮL VNĚ
JAK TIŠÍM SVŮJ HNĚV –
JARNÍ HVĚZDY SE ROZJASŇUJÍ
A NAVRACÍ SE VÍTR
TEMNÉ BOROVICE –
ANI ZÁVAN PODZIMNÍHO VĚTRU
NEZČEŘÍ JEZERO
PODZIMNÍ SOUMRAK –
PAVOUK ZVOLNA SPRAVUJE
PRASKLINU VE ZDI
KVĚT MAGNOLIE
PADÁ JEDEN PŘES DRUHÝ
DO ZAROSENÉ TRÁVY
6 názorů
S Floydy rozhodně nemá nic společného:
Wright se narodil roku 1908 a zemřel 1960, v češtině vyšla v několika vydáních jeho kniha Černý chlapec (Black Boy), ale jako by se zcela zapomnělo na jeho texty haiku, které se v Americe (soudě podle ohlasů na různých serverech) těší popularitě. Wright byl celý život novelistou, esejistou a romanopiscem, ale v posledních dvou letech svého života začal velice intenzivně psát formu haiku. Jedná se o jeho jediný příspěvek na poli poesie. Za dva roky dokázal napsat něco ke čtyřem tisícům textů, z nichž pak 813 vybral pro publikaci v knize This other world, výbor z této knihy můžete nalézt v anglických internetových knihkupectvích pod názvem HAIKU. Více o životě a díle R. Wrighta: http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Wright_(author)
Evženie Brambůrková
25. 12. 2012Krásné*
Krásné, vybrané přímo do Vánoc bez sněhu v kombinaci s buddhismem...zvláštní atmosféra času i haiku...opravdu krásné. Toto je můj přesah.