Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHrnečku! Vař!
10. 01. 2013
0
1
896
Autor
tonas
Hrnečku, vař !
V jedné vsi žily chudá vdova a její dcera. Chalupa pod lesem jim padala na hlavu. Děravou doškovou střechou teklo do sednice. Ve slamnících šmejdily myši, pod pecí žily kolonie švábů. Živobytím jim bylo, co našly v lese a několik slepic, jejichž vejce prodávaly na trhu ve městě. Kolem baráku číhaly kuny a lišky, proto s těmi slepicemi musely obě ženy spávat, aby jim je nesežraly. Však se od té doby také říká: „chodit spát se slepicemi:“ Aby toho trápení dvou chudých venkovanek nebylo málo, chytily od těch svých nosnic čmelíky a byly samý kousanec a strup. Co stará, na té nesešlo, ale Žofka, tak se jmenovala dcera, vyhlížela ženicha. Jak by si však takové zablešené chudinky mohl nějaký mládenec všimnout. Chasníci ze vsi obcházeli barabiznu u lesa velkou oklikou, přestože mladá postavila do okna červenou lucernu.
Jednou, když Žofka sbírala borůvky a udělala si pauzičku na kousek chleba se sádlem a pivo, které si v baňce nosila i do lesa, kde se vzala, tu se vzala, stála před ní stařena.