Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStíny pod obočím
Výběr: kafka, Print
31. 01. 2002
21
0
2503
Autor
Matyjustin
Stíny pod obočím žen
Když bývám zaražen
A mlčím
Stáhnu se svorně do ulity
Živote!Dnes jsi zapeklitý
A růžky nevystrčím
Stud v noze přes nohu těch žen
Když cítí jak jsem nadržen
Při jejich přisednutí
Barmane?!Další sedativa
Slečna je krásná mladá chtivá
Přesto mě k flirtu nepřinutí
Stín pod studem - lest žen
v duhovkách pohroužen
ty modré hlavu pletou
Co kdyby v zlomku setiny
Rozkvetly v očích květiny
Ač vím
Že nerozkvetou
(…ač vím
že nepopletou…)
Ach jo, prý laciné rýmy a povrchní atmosféra... Pro mě nejspíš jako dělané. Protože líbí.
des_te_meer
07. 02. 2002Matyjustin
01. 02. 2002Konstantinidisová
31. 01. 2002
mě se to taky líbí...a dost poměrně....a neboj vystrčit růžky...ještě je zima a všechny chodí zabalené...:))
Mně se líbí jen něco, navíc by ses neměl tak nechat čtenáři odbývat, to je na Písmáku velký problém. Názory typu: líbí - nelíbí, nejsou pro autora nijak přínosné, maximálně probudí kladné či záporné emoce vůči vpisovatelům. Takže, báseň se mi hodně líbí a je mi blízká svým námětem, to sice není ještě důvod pro TIP, ale vybrat vhodně téma pro čtenářskou obec vyžaduje jistou dávku literárního umu. Rýmy a celá báseň dobře plynou, některé mě i docela potěšily a obohatily - sedativa, chtivá - ale upřímně, začátky slok nevýslovně drhnou, jsou příliš vykonstruované a přestože obsahově naprosto vyhovují, jazykocitově mi tam nesedí. Ani rytmicky moc nelahodí uchu. Mluvil jsem o prvních dvou řádcích každé sloky. Hrozně se mi taky líbí - Barmane?! - má to v sobě jistý alkoholový nádech kvůli tomu otazníku a vykřičníku a je to opravdu dobrý prvek.
Celkově vydařené, formálně místy slabší, ale nápadově bohaté a za to TIP
Já si zaze myslím, že to není moc vydařený. Vcelku laciný rýmy...a příliš jednoduché. A atmosféra vcelku povrchní. Je to jen subjektivní pocit...:o).
šnečku šnečku... nic? no jak myslíš :o))
teď vážně: ty rýmy končící -žen mi asociujou tu písničku "Evžen -lovec žen", což mě nutí brát to trochu jako lehčí žánr..., jo, dá se v tom vidět nadhled i kus potměšilosti, šnečku šnečku, bodejť by popletly, když už jsi popletenej, žejo :)) jo, a nutno ti přiznat postřeh, páč jak tys ty "ženský finty" prokouk... :o))
pak by se to taky dalo brát smrtelně vážně, jó, život je otázkou priorit:)), ale mě to stejně furt táhne k tomu prvnímu pohledu a potměšile se usmívám s tebou. naštvi se, chceš-li :))
*