Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

50 pouček ze světa obchodu

05. 02. 2013
3
4
764
Autor
mNTRA

 

 

Argumentuj prospěchem druhé strany.

Bez kamarádů neexistuješ.

Buď příjemný, nekonfliktní a seriózní.

Dej něco na charitu. Z bohatého stolu se to sluší a lidé to ocení.

Dej si pozor, abys neurazil kulturu, se kterou jednáš. Před jednáním si prostuduj jejich společenské a stravovací zvyklosti.

Dobrý šéf dává do placu víc než jeho zaměstnanci. A nekomentuje - je to samozřejmostí.

Génie, kteří tvou firmu uživí, si odchyť nejpozději na vysoké škole.

K mladým zaměstnancům se chovej stejně jako ke starým - stoupneš u nich. Pamatuj ale, že jsou mladí.

Každé zvířátko má svoje potěšeníčko – někdo chce peníze, někdo pozornost a uznání a někdo pocty.

Klíčové lidi si drž: platem, pozicí, ženou, dítětem a pokud možno hypotékou.

Když tě někdo nevědomky urazí, udělá faux pas nebo udělá něco, co nesnášíš - nech to být.

Lidé dělají vesměs jednoduché chyby – hledej v jejich práci jednoduché pasti.

Lidé poruší jen ty dohody, které se jim nevyplatí.

Lidem nebude vadit, že máš vyšší postavení, když jim to nebudeš předhazovat.

Na schůzce počítej s tím, že mnoho lidí je plno pocitů – vyjadřuj se stručně, asertivně a logicky.

Na mimofiremní schůzku přijeď autem, i kdybys měl jet taxíkem zpoza vedlejšího rohu.

Nauč se smát a usmívat.

Neboj se být tvrdý na zákazníka – někdy je to třeba.

Nediskutuj o náboženství.

Nech zákazníky, ať se rozmluví, a pozorně poslouchej - řeknou ti, co chtějí.

Nemysli, jednej dle toho, co víš.

Není důležité vyhrát. Důležité je, aby obchod šlapal.

Nezávisle na tom, jestli vedeš korporaci, stát, firmu nebo domácnost - bilancuj plusy a mínusy. Přežiješ, je-li výsledek kladný.

Nikdo nedovede, co nedovede.

O mzdě, odměnách atd. mluv jenom s tím člověkem a potažmo jeho nadřízeným.

Opilí a unavení podepíšou, co střízliví a čilí nepodepíšou.

Ostří hoši – malí šéfové.

Pedanti jsou málokdy kreativní a naopak.

Podrž zaměstnance v průseru.

Pocity si nech doma, ale večer se k nim vrať. Nezmagoř z toho.

Pokud jsi nervózní, pohrávej si s propiskou v klíně. Není to nápadné a budeš vypadat uvolněněji.

Pokud nejsi zákazník, tvoje problémy je vesměs nezajímají. Přinejmenším je nepřimějou změnit názor.

Právnící, zákony a smlouvy jsou to nejhorší řešení. Přistupuj k nim jen, když není zbytí.

Pro tvé zaměstnance je důležité, jestli se chováš korektně.

Před schůzkou si udělej jasno v šesti věcech:

a) kdo tam bude

b) na co slyší

c) jaký je jejich zájem na celé věci

d) čeho chceš dosáhnout

e) čeho lze reálně dosáhnout

f) jak toho dosáhnout - kudy vést logiku věci

 

Při pochvale buď osobní. Ať je jasné, že ty osobně jsi s jejich prací spokojen.

Přiznej chybu a nevztekej se kvůli vtipu na tvůj účet.

Půjč si jenom to, co dovedeš splatit.

Řeš konkrétní problémy a dělej to jednoduše.

Říkej lidem to, co potřebují vědět.

Solúšn není slovo.

Spokojení zaměstnanci pracujou líp než nespokojení zaměstnanci.

Špatné lidi a firmy porazíš tak, že se jim vyhneš.

Trest, který zaměstnance neponíží, může být v pořádku. Šéf se nemstí - nebuď při trestu osobní.

Tvá nálada je nálada oddělení – firmy.

Tvůj vzhled je výrobní faktor a reprezentuje firmu, neboj se do něj investovat.

Všechno má svůj čas – největší chybou je řešit věci předčasně nebo příliš pozdě.

Zaměstnancům vysvětli, že zisk firmy je jejich mzdou. Emocionálně je zainteresuj do projektu.

Žádný kšeft nestojí za nehodu.

Žiješ z toho, co zákazník potřebuje nebo chce.

 

 

 


4 názory

veslo
15. 04. 2013
Dát tip

ježkovi zraki

-to já už nevím.....


nahodou je to pravda. to by me zajimalo, proc se jako veslo urazilo?


veslo
09. 02. 2013
Dát tip

no super

a do pr. se leze kudy?

nejlépe řitním otvorem

 

myslím, že jsem se urazila

při přečetení tohoto díla

děkuji

nas

chledanou


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru