Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePovídka měsíce - Leden 13 - Hlasování
Autor
Tragicus
Za měsíc leden roku 2013 byla na Povídku měsíce nominována následující díla (historie nominování zde):
.k ránu. | .duke. | 2013-01-29 | 0-Nominace - 013_01 | |
Boží muka | Zordon | 2013-01-01 | 0-Nominace - 013_01 | |
Divní chlápci | sharik | 2013-01-14 | 0-Nominace - 013_01 | |
Dva obrazy | Fruhling | 2013-01-13 | 0-Nominace - 013_01 | |
Kaplička Maya | K3 | 2013-01-01 | 0-Nominace - 013_01 | |
Konec šichty | RomanzKladna | 2013-01-26 | 0-Nominace - 013_01 | |
Nečlověk | Herr_Jaroslav | 2013-01-31 | 0-Nominace - 013_01 | |
Okno | Zdenda | 2013-01-15 | 0-Nominace - 013_01 |
Pište své komentáře u děl a hlasujte zde s případným komentářem a označením vážné kritiky, popř. pouze hlasujte zde s nutným komentářem (a rovněž s označením vážné kritiky), pro jedno (jeden bod) až tři (1, 2 a 3 body) díla. Hlasování bude skončeno o půlnoci z 17. na 18. února 2013.
Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.
9 názorů
Doplnění:
Všechny tři povídky mají společné rysy (osobitý styl, smysl pro detail, zároveň smysl pro kompozici, pointu), které pro mě činí čtení zajímavým a zábavným. Kolikrát nejde ani tak o příběh, jako o jeho podání, o východisko, o interpretaci. Tato tři díla působí dost podobně a těžko se mi volilo pořadí, takže jsem se nakonec rozhodl tak trochu racionálně. První místo jsem dal Zdendovi, který mě nejvíc překvapil a zároveň bych byl rád, kdyby tímto směrem pokčaoval. Na druhé místo Fruhlinga asi proto, že v porovnání s .dukem. je jeho text o něco komplexnější.
Pomerančová
17. 02. 20131. místo - Nečlověk od autora Herr_Jaroslav. Krásně podané podobenství, absurdní příběh člověka, který se chce vymanit z absurdnosti civilizace prostě tím, že, se rozhodne nebýt člověkem.
Jedním radikálním řezem přestat mít s lidmi cokoliv společného.
Hezky a reálně vykresleno, reakce úřednic i představitele zákona velmi reálně a přesně popsané. Ano, věřím tomu, že takhel nějak by to mohlo probíhat. Krátký příběh o střetu s neznámem.
2. místo - Dva obrazy od autora Fruhling. Pěkně vykreslené reálie, při čtení jsem měla pocit, že místy procházím spolu s hlavní postavou. Na rozdíl od předchozího textu zde není nic náhle vybočujícího z řady, žádné neznámo. Spíše známý smutek všedních dní, stále se opakujícíh, smutných konců a zákoutí, a na pozadí smutku a přeci pocit, že existuje smysl, že je třeba jít dál a že to všechno má nějaký řád.
3. místo neuděluji.
1. Dva obrazy - Fruhling
2. Okno - Zdenda
3. Konec šichty - RomanzKladna
1. Fruhling: Dva obrazy
2. Zdenda: Okno
3. Zordon: Boží muka
Více v komentářích u povídek.
1) Sharik
2) Zdenda
3) RomanzKladna
Ad.1 ) Za koncept. Sestavit puzzle, v němž je každý dílek stejný možná vede k obvinění ze schématičnosti, ale to nic neubírá z toho, že na výsledném obrazu je znepokojivé minimálně to, že takové puzzle sestavit lze. Měl jsem z mnoha situací pocit nepříjemné známosti a jejich sestavení, sepsání a publikování mi připomnělo, že to zřejmě není jenom můj problém. Tohle otevření dveří do "společného" je znakem dobrého díla.
Můžeme se asi hádat, že to mohlo být sepsáno formálně lépe, ale to se asi můžeme i u Prousta.
Ad. 2) Přiznávám, že tady jsem formu trochu upřednosnil: text má příjemně tajemný nádech, postavy se v něm přeměňují a celé to působí jako hádanka, s kterou mám ale pořád ještě chuť si lámat hlavu.
Ad. 3) Příjemně sestavený text, možná mu můžeme vytýkat absenci jakési "přidané hodnoty", ale hlavní hrdinka je dle mého prokreslená přesvědčivě a celkově mám pocit, že mě ten text nechce balamutit. Poctivá povídka.
Více pod díly.