Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOtevřený dopis vedení literárního serveru pismak.cz ohledně porušování platných zákonů ČR
Autor
Martin D.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ:
Toto dílo, nebo jeho část, včetně diskuze pod dílem a historie díla, může být přezkoumáno soudním znalcem a v případě trestněprávního řízení použito jako důkaz.
Otevřený dopis vedení literárního serveru pismak.cz ohledně porušování platných zákonů ČR:
Dobrý den, přátelé. Čas je drahý, tak přejděme rovnou k věci. Zhruba před týdnem jsem byl kontaktován svým přítelem vystupujícím na literárním serveru pismak.cz (dále jen „písmák“) pod pseudonymem „Heřman Novák“ (dále jen „HN“) ohledně zarážejících postupů ze strany vedení písmáku. Uživatelský účet HN zde byl zablokován v reakci na skutečnost, že si dovolil veřejně poukázat na závažné porušování zákonů ČR, konkrétně § 354, zákona č. 40/2009 Sb. trestního zákoníku a § 184 zákona č. 40/2009 Sb. trestního zákoníku, ze strany uživatele „papouch“ (dále jen „papouch“). Pomlouvačného stalkera papoucha ponechme stranou a věnujme se mnohem většímu problému, ve který boj HN za dodržování platných práv ČR v rámci písmáku vyústil. Předmětem tohoto dopisu je osoba, skrývající svoji identitu za uživatelským účtem „Admin A“ (dále jen „Admin A“). Nepopírám, chování HN bylo značně kontroverzní, nikdy ovšem nepřekročilo meze jak pravidel písmáka, tak platných zákonů ČR. O to je horší, že platné zákony ČR nedodržuje osoba, od které by se to přinejmenším očekávalo. Tato osoba je Admin A. Časté spory mezi HN a Adminem A, kdy například Admin A v neslouladu s platnými pravidly písmáku (dále jen „pravidla“) zablokoval některé z děl publikovaných HN pod smyšlenou (pod dílem publikovanou) záminkou (a tak se dopustil pomluvy – nepřípustné dokonce i dle uvedených pravidel písmáka) vyvrcholili nejprve zablokováním IP adresy pracoviště HN (dále jen „IP adresa“) , později zablokováním přístupu k uživatelskému účtu HN (viz příloha č. 1). Vedení písmáku sice v pravidlech a v patičce webových stránek písmáku bezvýhradně zaručuje autorům jejich autorské právo (viz příloha č. 2), skutečnost je však jiná. Zablokováním IP adresy a uživatelského účtu HN Adminem A porušil Admin A zákon č.121/2000 Sb. , například §18 nebo § 44, v případě děl politického charakteru porušil Admin A dokonce čl. 17 Listiny základních práv a svobod. Dovoluji si upozornit, že se při registraci na písmák mezi uživatelem a vedením písmáku neuzavírá žádná smlouva. Tuto skutečnost si lze vyložit tak, že uživatel je nejenom vlastníkem autorských práv, ale i majitelem samotného díla. Připsání smlouvy do pravidel a přepsání patičky webových stránek se bude vztahovat pouze na nově registrované uživatele písmáku, nikoliv na ty, kteří se již registrovali. V případě stávajících uživatelů by se v případě takového neoprávněného zásahu mohlo jednat o delikt krádeže ze strany vedení písmáku. V souladu s § 12 zákona č. 121/2000 Sb. žádám okamžité zpřístupnění děl uživatele HN, případně umožnění přístupu HN k digitální databázi písmáku, dále žádám vedení písmáku o zaslání na níže uvedenou emailovou adresu kontaktních údajů Admina A. S těmito údaji bude zacházeno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb.. Pokud HN nebude vyhověno, budeme muset uvažovat o podání trestního oznámení. Naším zájmem není písmák poškozovat nebo rozvracet, spíše naopak – HN je považován za dobrého autora a jeho zablokování samo o sobě znamená pro písmák výraznou ztrátu – doufáme, že v reakci na tento dopis písmák zkvalitní své služby. Současně nás mrzí, že celá věc musela dojít až sem. Pokud se Admin A veřejně omluví, je HN ochoten zastavit příslušné kroky nejenom vůči osobě Admina A, ale byl by ochoten přehlédnout i delikty papoucha. Tato omluva Admina A bude využita v rámci internetové prezentace HN. Pokud má písmák nějakou úrověň, odstoupení Admina A je, vzhledem k povaze situace, považováno za samozřejmé. Aby se předešlo případným pochybnostem, HN si přeje řešit celou situaci zcela transparentní cestou, formou díla na písmáku. Dále prosím možné svědky ochotné v případném trestněprávním řízení svědčit ve prospěch HN aby mne kontaktovali pomocí níže uvedeného emailu.
S pozdravem
Martin D. KbL
emailová adresa: martin.d.k.b.l@seznam.cz
příloha 1:
příloha 2:
70 názorů
Movsar Hlavní líčení proběhne někde v koupelně kde se redaktoři prozy a poezie nalíčí jako šašci a vyrazej odpovídat a dotazy pisatelů....
Mel jsem na mysli, ze by doslo ke sporu:)
Proto je ten bod sporny. Jak by se asi hajil majitel serveru? Pripominam, ze jde o zmenu kategorie dila v pripade, ze ji autor zamerne zvolil spatne za ucelem zviditelneni se na hlavni strane serveru.
To je myslim pomerne sporny bod. Kazdopadne dekuji za konkretni priklad. Zajimalo by me, jak by si s tim soud poradil a klidne bych do toho sel. Asi tu bude trochu v kolizi pravo majitele serveru, nebo ten nema zadna prava, jak si tu zajistit poradek?
Ja jsem se ptal, jaky bod toho zakona je porusovan. Neptal jsem na to, jestli si ten zakon muzu nebo nemuzu precist. S timle bys u soudu neobstal. Nestaci rict, ze je nejaky zakon porusovan. Musis rict v jakem bode a podat o tom dukaz. Nebo ne? Tak se ptam znovu. Zajima me tvuj pohled. Jinak bych se neptal. Ja zadnou chybu nevidim, ale treba mi ji ukazes.
Vy tady pořád diskutujete? To se musíte fakt hodně nudit. :)
Vážený pan Heřman si může kdykoli o přístup ke svým dílům zažádat. Že jste tak vstřícní komunikaci, tak stačí na mém mailu, nebudu trvat na doporučeném dopise. ;)
Jakym zpusobem a ktera konkretne cast autorskeho zakona je porusovana. Predem dekuji za vysvetleni.
Já na nikoho nic nesvádím, veřejně se zde přiznávám, že jsem heřmanovi smazal několik komentářů pod několika díly a dvě díla jsem mu odsunul z hlavní strany Písmáka.
A teď běž na mě podat trestní oznámení :)
Vedení serveru je Dero, ten se, pokud se nepletu, vyjádřil. To, že zde stále ještě jsi, je projev jeho dobré vůle.
Martine, což takhle kdybys svou pozornost obrátil na zpravodajské servery, které dnes a denně mažou komentáře v diskuzích pod články a blokují přístup na stránky nejednomu uživateli.
Tohle už tu bylo mnohokrát a podobné pamflety jsem četl nejen zde. Jejich autor po nějaké době zjistil, že ze sebe dělá akorát idiota, buď odešel úplně, nebo si vytvořil účet nový a tvářil se, jako by se nic nestalo :)
petr.ix:
tomáš sokol kdysi kdesi říkal, že každý slušný člověk by měl alsepoň jednou v životě stanout před soudem, ať už trestním nebo civilním.
Jsem vystudovaný inženýr a ano, netolerance, nerespektování, potažmo nesnášenlivost a xenofobie, se mě dotýká. Jaký smysl má hájit tu práva nějakého člověka řekněme na slušné zacházení, když zároveň ukazuješ pohrdání a neumíš si odpustit jízlivé poznámky?
neoopica byl na hlavu, uz kdyz dostal v prvni tride na vyzo velkou petku, to by srazilo do hlubin i plejtvaka.
Nekomu to prijde vazne, mne to prijde tristni. Jinak nevim, co vas v te Plzni uci, ale za prve inzenyrem se clovek "nevyuci", nybrz vystuduje, a za druhe standardni magisterske studium trva 11 semestru. Ale jak rikam, v Plzni to chodi asi trochu jinak. Tam se kozna clovek pravnikem vyuci za dva roky. To by ostatne odpovidalo urovni tvych komentaru.
docela by mě zajímalo, komu a čím vadil Heřman..byl to sice pošahanec, ale veselej..
tak co?
p.s. jsou tu stovky daleko větších pošahanců až psychopatů, kteří vůbec nejsou veselí..a nevadí nikomu..hmmm
vyjádření redaktora prozy budeme vysílat na druhém programu v repríze s titulkama.....
René Vaněk
13. 02. 2013vyjádření redaktora prózy budeme vysílat v repríze na druhém programu s titulky....
Prokrista pána...tak on je na světě server kam si mají lidé posílat svá díla aby se vzájemně obohatili a ačkoliv je to neziskové a bez jakéhokoliv finančního zájmu na všech stranách polezou sem právnící a jiné krysy žbleptat o porušování zákonů a listiny práv a svobod...Úroveň adminů mi stačila po pár dnech tady když jsem se začetl do úžasných vyjádření pana klasického italského sonetisty :-))) archalouse a tím mi dokázal že každej kdo reaguje na světlo a umí najít tlačítko on/off může dělat admina....a redaktora....a v takovém případě není od něho zablokování žádným porušením zákona ale důsledkem zapomětlivosti vzít si po ránu předepsané tlumivé léky....Nepochopím jak se vůbec takovéhle téma může dostat na obrazovku....jděte se vycpat a řešte si to soukromě.....
René Vaněk
13. 02. 2013Pokud vim, tak Dero nikdy autorum neznemoznoval pristup k dilum. Bylo by vsak tristni posilat dila na nejakou jinou adresu, nez kterou uvedl autor pri registraci, ale to je beztak na Derovi. Vzdycky se s kazdym dohodnul, cili mu normalne napis zpravu a vyresi se to. Neni duvod do soukromeho sporu tahat vsechny uzivatele serveru. Ani bych se nedivil, kdyby toto dilo nejaky admin premistil z hlavni strany. Je snad zjevne, ze tim, ze nejaky text vlozis jako dilo, bude chapan jako literarni dilo, tim spise, kdyz ho oznacis jako krimi. Takze zde nedodrzujes kategorii udalost, zaroven ztracis vaznost. Takze doporucuji napsat Derovi, pokud to minis vazne.