Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRok po
Autor
Naso
presne pred rokom sa Naso prvýkrát dostal na Písmak. Ak by sa zamyslel nad prapodivnou príčinou tohto počinu dospel by k záveru, že za to môže tak trochu nuda a tak trochu jeho básnenie. Nuda preto, lebo sa v lete 2000 z dlhej chvíle pripojil na istý slovenský chat-room, kde tamojšiu komunikáciu občas spestroval svojimi veršami. Až raz jedna z miestnych nickov mu 1.02.2001 povedala, že nech skúsi svoje básničky poslať na www.pismak.cz. A stalo sa... Pravdupovediac nový nick Naso vtedy na Písmaku vôbec nezaujal (skromnúčka žatva tipov a pozornosti), ale tento autor sa húževnato pustil do prezentácie svojej tvorby. Až príliš húževnato - 3 básne na deň, neskôr 2 básne na deň a teraz - po roku - už iba sem-tam báseň, ale zato o to viac básne iných. Zaujímavých, netradičných, úžasných, invenčných autorov. Ale aj nováčikov, ktorým treba pozdvihnúť sebavedomie.
A tak sa zamýšľam spätne nad týmto rokom. Je úspech mať 1,15 % z celopísmackej tvorby? Asi nie, lebo kvantita nič neznamená. A kvalita tvorby? To nechávam na vás. Teším sa z každého ohlasu, z každej pripomienky a odkazu. Je ich dosť. A to je dobré!
Nepýtam sa, čo mi rok bohatom na súkromné udalosti (svadba, pôrod malej Emmky, atd.) dal Písmak - lebo to veľmi dobre viem: nových kamarátov, enormné kvantum inšpirácie a hlavne každodenné súžitie s poéziou, vďaka čomu vznikli básne, ktoré by som možno nikdy nenapísal (cyklus Nepresný vesmír, všetky básne z posledných mesiacov, a iné). Skôr sa pýtam, čo som dal Písmaku ja (variácia na Kenneddyovské Nepýtajte sa, čo USA urobí pre vás, ale čo vy urobíte pre USA?)... Priznám, že som sem dostal pár nickov (možno na úkor iných serverov), pričom som rád, že sú to kvalitní autori ako Pepo, Lucienne, Sylvia, Akado, Lubi, Pen, vyo, gumka, schella, cipe a ďalší... Verím, že skvalitňujú. A ešte som založil Klub slovenských Písmakov (na požiadanaie niektorých tunajších nickov), v ktorom je to najlepšie zoslovenskej tvorby a ktorý sa rozrástol na najväčší klub a do ktorého takmer každý deň vkladám nové dielka a nových autorov. Klub, ktorý žije a potvrdzuje svoju funkciu.
Takže tak - dovoľte mi aby som sfúkol imaginárnu jednu sviečku na imaginárnej Písmackej torte - a spolu s vami si zaspievam Živió, živió Písmak! Na veľa ďalších rokov a básní a a veľa ďalších kvalitných autorov!
:-))