Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNoc
Autor
marcela.m.
1/
plná kávy
v ktorej plávajú
nevyspaté oči
ráno sa bojí
že stratí orientáciu
neha je blízko
k severu
má ruky z predstáv
o minulom lete
2/
Premaľuj
v očiach kŕdeľ vrán
osamelé perie sníva
vo vankúši
o duši rojka
11 názorů
chci_uverit
19. 03. 2013marcela.m.
19. 03. 2013ďakujem vám
První krom jisté závěrečné neuzavřenosti, kdy jsi nenaplnila mé těšení se na pointu, jednoznačně bez výhrad. Vnímám jako promyšlený a citlivě (a nemyslím pocitově, ale s citem a dekórou) sestavený text.
Druhá zdá se mi malounko děravá:
"osamelé perie sníva/ vo vankúši/ o duši rojka"
na rojka si teda musím vzít překladač, abych zjistil, že snílka. Hmm, třebas v tom je ve slovenštině nějaký ještě jiný rozměr, ale takhle přeloženo je to pro mě opět zklamání (umocněné úsilím, které mi bylo vynaložit u Google překladače...)
Jsem schopen nakonec si i dohledat (zřejmě) správný význam veršů, tedy: Polštář, na kterém ležím jen sama si sní o tom, jak jsme na něm leželi minulého léta dva. Já a ten snílek. Ale tento význam jsem z toho musel na můj vkus příliš dolovat a rýžovat.
Jazykově ovšem velmi dobrá. Prořezaná na dřeň a toto (mimo jiné): " Premaľuj/ v očiach kŕdeľ vrán" perla!