Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setóny
Autor
Oldjerry
tympán a kotle bouří
a náhle činel
(to končí)
z pikol a hobojů
smyčců i harfy prší
a konejší
vyléčí ten hluk
za zdí brzd skřípot
zvonění tramvají
(to ujde)
klaksonů vřesk
a motorů hluk
ach
kde jsou ty harfy?
12 názorů
Co ten opakovaný e-mail? to mne chceš vytočit? (:-D já se nedám. Podívej - souhlasím s tebou, že bys asi našla jiné prostředky na vyjádření zvuků. Já použil tyto - kdybychom psali všichni stejně byla by tu neuvěřitelná nuda. Píšu s tím, že ne každý bude souhlasit s mým stylem. Tvůj názor jsem už prve vzal na vědomí, ale nebudu se jím řídit, protože já už po šedesáti letech psaní jsem na konci svého autorského vývoje a nedá se čekat, že ještě budu na svých zvycích něco měnit. Děkuji ti za zájem. Ať se ti daří...
chci_uverit
20. 03. 2013Oldo s tím holt nic nenadělám. To závisí na tom, co si kdo představuje že je poezie. Já si to definoval jako »nevšední pohledy na děje a věci okolo nás«. Dá se to rozvinout a demonstrovatna detailech, ale pro první orientaci je to dost...
Hábere - dík!!
chci_uvěřit: Totéž jako Olda: a navíc. Nedělejme z poezie doslovník, je to právě opačný směr, než který poezie sleduje, harfy na konci samozřejmě nejsou harfy jako takové, ale obraz který alternuje modulační prvek.
Alegna, Petr - děkuji ti zweimahl
chci_uverit
20. 03. 2013No, tohle řešení mě napadlo hned z počátku. Já si jen odmítám připustit, že krátká do veršů potrhaná reportáž je stále básní. Takže jsem se v tom snažil najít ještě něco dalšího.
Hezký den přeju
Oldo ono číst je leckdy těžší než psát. Představ si nástup v Osudové a pozdější rozvíjení motivu a srovnej to s tóny rušné ulice. Omlouvám se ti, žes tomu neporozumněl. Jsi dobrý, žes to dočetl..
Háber - priatel' - keď bych to poznal nepýtal bych sa (:-D
Chci věřit, že si děláš srandu ze mně a ne z té básně... (:-D
Díky všem třem...
chci_uverit
19. 03. 2013Kudy jí mám číst?
Já na velké luštění v básni nejsem. Musím dostat hned zpočátku nit. Něco, pro co chci číst, číst klidně několikrát.
Pár veršů tam pro mě bylo navíc, pár jsem jich postrádal.
Za zdí brzd skřípot - to mě hodně těší, ale na této vysoké úrovni pro mě jediný verš...