Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHidžáb tvou krásu neschová
Autor
Zamila
Hidžáb tvou krásu neschová
Hidžáb tvou krásu neschová
má sladká Širín z Fársu
ukaž svá líčka nachová
a přiviň se mi k pasu
daruj mi pohled plný jasu
před kterým měsíc zbledne
zaplav mě řekou ze svých vlasů
prameny neposedné
rozprostři na své šíji
nad kterou purpur se vpíjí
do tvých rtů z květů mandloní
ke kterým tak rád se nakloním
pokud nás večer skryje světu
a nechá mě říct jen jednu větu
pro tebe Širín z Fársu
co neskryje svou krásu
28 názorů
Talu ben Kohelet
02. 04. 2013Je to zvláštní. Působí to jako brilantní překlad, a zatím to je velice dobrá původní báseň. *
Exotické námety a motívy sú fajn, pôsobia osviežujúco, len keby sa nevybíjali v konvenčných schémach plytkej krasoreči, obrazným videním a nejakou významovou vrstevnatosťou veľmi neprekvapuješ.
Na to, že rytmizuješ intuitívne, bez nejakých hlbších vedomostí o norme ktorá upravuje český prízvučný verš, si predviedla celkom slušný výkon. Básničku si dobre zorientovala do jambu, ušlo Ti len niekoľko veršov. Úpravu, ktorá by ich zjednotila s ostatkom textu prikladám tak na inšpiráciu a zamyslenie, nevnucujem Ti ju. Upravené verše zvýrazňujem, ak by niečo nebolo v súlade s češtinou, ospravedlňujem sa. Snažil som sa, aby boli významové posuny čo najmenšie.
Hidžáb tvou krásu neschová
má sladká Širín z Fársu
ukaž svá líčka nachová
a přiviň se mi k pasu
daruj mi pohled plný jasu
před kterým měsíc zbledne
zaplav mě řekou ze svých vlasů
prameny neposedné
rozprostři na své šíji
nad níž se purpur vpíjí
do tvých rtů z květů mandloní
ke kterým rád se nakloním
pokud nás večer skryje světu
a nechá mě říct aspoň větu
pro tebe Širín z Fársu
co neskryje svou krásu
Já nevim, já se to asi naučila číst tak, že vim, kde udělat pomlku a kde se zas rozjet ... Takže mi to pak vůbec nepřijde :-) Ale chápu, že někteří čtenáři se někde zaseknou ... Máš teda k doporučení nějaký knihy o teorii poezie ? :-)
Jasně, už jsme tam zase :-D Né, jako Miroslawek opravdu psát nechci :-D Teorie možná zmáknutá, ale zabil jí svoje pěkný verše, který psal kdysi, a teď je to tepání statickejch veršů do ledu :-) Díky, nechci, však já se zlepšim :-) I když pochybuju, že si někdo ze čtenářů všimne přízvučnejch a nepřízvučnejch slabik ... :-) Ale díky za koment :-)
Myslim tim jako že se to líbí i těm, co píšou líp než já ... A pardón, ale nemyslim si, že moje psaní je podprůměrný :-D Přečti si moje nejstarší věci a pak tohle, o rytmus se snažim čim dál tim líp, ale nemam zkrátka nastudovanou teorii a jde mi jen o dobré rýmy a počet slabik. A jak řikam, neni lehký napsat básničku s blízkovýchodníma reáliema, myšlenkou a ještě správnym rytmem :-) A kdybys věděl, kolik chyb a nesrovnalostí jsem měla ve svých starých básních, cítil bys pokrok :-) Díky za radu, ale tohle já se z komentů zkrátka nenaučim, to si musim nastudovat :-)
Já nevim, mně v týhle básničce narozdíl od některých jiných nic nekolísá :-D Podle mě je důležité i naučit se moje básně číst :-D A těch zájmen se jaksi vystříhat nejde ... No, takže ... jak mam teda psát ? :-D A proč se moje básničky lidem líbí i bez těchto formalit ? :-)
Resp. Kulturní antropologii Předního východu, no, i se Židama :-) A tak fajn, díky :-)
Studovala arabistiku-tak jsem téměř trefil:-) Opravdu to vypadá jako cvičný překlad. A líbí se mi.
Už mi tady chybí jen srovnání islámu a katolické církve :-) Arabistiku jsem studovala a tohle globalizování mě mírně rozčiluje :-) Ňa druhou stranu vím, že kdo nechce poznat jednu kulturu, nic s ním člověk nezmůže. Mějte se :-)
Erna Němečková
26. 03. 2013Richard Hrob
26. 03. 2013Jo, dobrý. Tip*
Erna Němečková
26. 03. 2013Erna Němečková
26. 03. 2013Je to fuška takhle psát, ale zas to má alespoň svoji originalitu :-) Jsem ráda, že se líbí :-)
Vampirelord
26. 03. 2013Sis teď vybrala zajímavé objekty....ale mně se to náhodou líbí.....přiviň se mi k pasu....to je pěkný....***T