Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte semísto nebe vitráž
Autor
Marcela.K.
18 názorů
Marcela.K.
20. 04. 2022Prý chodil na ambulanci opakovaně, a pak jednou došel až do nejvyššího patra. Proto ten úvod.
Jo, je to zrekonstruovaný starý pavilon. Celkem se to povedlo i když chyby by se našly...
A to je celkem pěkné schodiště. Míním hlavně pohled vzhůru. No jo, modrožluté nebe, taky modřiny. Vidíš, zábradlí jsem si mentálně spojila spíše než se znečištěním s potřebou opory při cestě po schodech, aby nepodjely nohy, no a potřebu častěji si mýt ruce s jakýmsi rituálem očisty, případně od doteku. Jakkoli uvyklá můžeš být, žádná psychika předem neví o svých hranicích dost.
Marcela.K.
20. 04. 2022Ony některé ty tabulky jsou světlemodré, jen to není na tá fotce tak dobře vidět.
Marcela.K.
20. 04. 2022Silene, já mám ten obraz zafixovaný jako modrožlutý...asi kvůli barvě nebe. Bohužel to nebyl pád ze schodů, ale skok z nejvyššího patra. Přišla jsem do práce, když už bylo "uklizeno" (ze suterénu- od šaten.) Když jsem se chytla zábradlí, netušila jsem čím je znečištěné...
Ona to není typická vitráž - přidala jsem ti sem obrázek, Je to okno - průzor nad schodištěm.
Čtu si v textu uschovaný příběh pacientova pádu ze schodů a konfrontace lidské psychiky s nálezem zraněného člověka, jeho těla. Zranění s následkem smrti. Vitráž nad schody nebo na schodišti civilního objektu, pár takových také znám, ale z nemocničního prostředí asi ne, nebo si neuvědomuji. Přemítám, kolik asi červených sklíček v ní jen bylo. I jestli se někdy z barevných slunečních prasátek může osudově zamotat hlava. Stoupat do schodů je někdy namáhavé, scházet rovněž.
A připomnělo se mi schodiště jedné polikliniky, té v Kartouzské, báseň o ní od autorky rebecca13 tu nedávno v odkazu proběhla. Tam myslím okna s kličkami byla, vlastně to ale opravdově nevím, co když také jen prosklení. Skoro nikdo po něm však nechodil, ponejvíce personál, budově dominoval paternoster.
Marcela.K.
20. 04. 2022...radši mám ty v oknech kostelů
musím být za každou cenu jiný než ostatní
13. 04. 2013:-D linej? to ja mam line lidi rad. jsou mi milejsi nez ti, co si mysli, ze musi spasit svet svoji pili, pripadne co pili musi spasit sami sebe. a tech je vetsina. :-P
Marcela.K.
13. 04. 2013mě zase vytáčí, když je někdo línej
musím být za každou cenu jiný než ostatní
13. 04. 2013ruprecht, to je to pretucnene pismo.
mdly jsem strasne, hlavne posledni dny, ani ti o tom nebudu vypravet, stejne to davno vis.
Pro člověka s tím dlouhým nickem:
Co je to "preboldovane"?
Mimochodem, asi se o jinakost snažíš marně. Jsi totiž úplně stejně mdlého rozumu jako většina lidstva.
aroquentin
13. 04. 2013*
musím být za každou cenu jiný než ostatní
12. 04. 2013me strasne toci, kdyz je dilo preboldovane. co je to vitraz?