Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sešepot
06. 02. 2002
0
0
921
Autor
lidka
Srdce, které mluví
drak jen stále o tobě
hadí ocas pod nohama
hvězdy studí za hlavou
u mě málem polyká
Tisknu se zády ke tvé kůře
luté mitky před očima
epot, který neslyí
Velmi pěkně pracuješ s větou. To rozlomení první věty slovem drak je skutečně působivé, Bohužel používáš poněkud omšelé metafory: všechny (opravdu všechny) už nejednou poezií prošly, je to taková básnická konfekce, sekáč.
díky moc za názor, nicméně nemůžu neoponovat. vycházeje z hrůzy, že někdo přede mnou už slovo, slovní pojení, hudební motiv, symbol použil, by člověk nemohl dělat vůbec nic. nedělám si nárok na něco nového, mně jde o zachycení autentického pocitu, o radost ze hry a ne o něco převratného.
Ctyricek: vsichni neustale jen opisujeme...nebo ty pouzivas neustale nova slova, nove vazby? Dulezity je jen celek, ktery pusobi na ctenare - pokud dokaze vubec pusobit.
lidka, djPes: nemluvil jsem o jednotlivých slovech, ani o slovních vazbách. mluvil jsem o metaforách, tj. obrazech. A obraz je opravdu už něco komplexnějšího, co se opakovat nemusí. Samozřejmě nemíním vyvolávat stres: ježišmarja, nenapsal to už někdo přede mnou?! Spíš jde o to zamyslet se: sáhl jsem opravdu po tom nejlepším a nejpřesnějším obrazu? Anebo po prvním, který byl po ruce?
40: zalezi. jak kdo pise. Ja treba vice hlavou - premyslim, bavim se, skrtam a prepisuji, je to hra s textem...no a nekteri zase jen srdcem a citem. Asi je ale nelze nutit k premysleni...je to slozite
40 a pes (to je skoro jako 4 z tanku a pes): myslim si, ze mam oboji, srdce i hlavu, ale nejsem zas tak naruzivy ctenar poezie, abych mela kvanta srovnavaciho materialu
osobne si myslim, ze je cenne jakekoliv tvurci hnuti mysli a pak treba, ze se to par lidem libi, to neznamena, ze se nechci nic ucit a ze nad tim nebudu premyslet...