Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJEN TAKOVÁ MALÁ RADŮSTKA
Autor
srozumeni
26 názorů
> ...O to vic si vazim tipu...
Važ si schopnosti pozorovat... a vidět :-)
Proč dávám tip textu, na němž shledávám sposustu nedostatků? Asi proto, že není napsán z nudy nebo s ideou blýsknou se, nýbrž proto, že má autor potřebu něco sdělit, a že se nejedná o sdělení typu "tohle jsem JÁ!", ale spíš typu "podívejme se na sebe, jací jsme...".
Spatříš něco, co tě zaujme. Něco, co ti připadne typické. Typické natolik, že pocit, který to v tobě vyvolává, shledáš zaznamenáníhodným. Pocit, který stojí za to sdělit, přetransformovat do některé z viditelných podob a předat ostatním. Pak už záleží jen na tom, kolik máš na tu transformaci zrovna času...
V textu je několik neobratně poskládaných vět, například:
-- "Z maminčina výrazu tváře, která se snaží dělat...". #Tady by pomohlo (v oněch dvou větách souvětí) odlišit mluvnický rod; třeba nahradit slovo TVÁŘ slovem OBLIČEJ, za nímž by následovalo zájmeno KTERÝ v mužském rodu.
-- "Z mého pozorování mě vytrhl hlas sestřičky, kterým... #Tahle věta je taky divná, možná by stačilo vynechat první zájmeno (MÉHO)
-- "...na chodbě jsem míjela ,,tatínka" začteného do ranního tisku, který jen tu a tam houknul nějaký chabý povel..." #V tomhle souvětí není z prvních pěti slov věty "který jen tu a tam..." zřetelné, ke kterému slovu (zda k TATÍNKOVI nebo k TISKU) se ta věta vztahuje.
-- ",,Co pak tam asi tak dělá..." COPAK by vypadalo hezči, být napsané dohromady.
V tom množství slohových nedostatků (takto krátkého textu) zaniká ona dětská roztomilost, zakončená mírnou kritikou současného trendu výchovy, jež byly zřejmě ústředním námětem.Doporučuji vytisknout na papír, číst a opravovat a vytisknout a číst a... :-)
za pravdivosť nadpisu a kategórie a z toho vyplýva, že aj za text samotný :)*
Prostě Katka
11. 06. 2013Pěkné. Oni tatínkové občas nefungují. Ten můj je asi vyjímka, doktory vymetáme spolu, někdy i sám. Učí se. Ono, záleží asi na četnosti návštěv lékaře, někdy to chce cvik :-).