Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOd hlubočepských skal
Autor
Movsar
Proud neproud
U starého železničního mostu začíná tulácké ráno. Praskají větve na podpal a vzápětí se rozvoní kakao. Poctivé, z kotlíku. Prahu včera děsil výpadek proudu, ale je to jen příliš televize. No vážně, zeptej se těch lidí tady na kraji hlubočepského údolí. Už si máčejí první rohlík.
Cesta do pravěku
Ptáci v Prokopském údolí zpívají píseň minulé noci. Je plná deště, vichru, nepřízně. A dole u trati školáci hledají trilobity. Roztloukají kámen po kameni s pílí socialistické brigády. Píseň však na rtech nemají, nechávají za sebe pět kladiva. Jako první lidé dokazují, že jen používání nástrojů a zamlčená píseň nás dělí od zvířat.
Vyklonit se do dětství
Prší a vzduchem letí vůně sirupu proti kašli. Vůně dětství. Stačí vyklonit se z okna, do noci, deště, do života, a zachytíš ji. Možná někde o patro níž je děťátko, co kucká. A možná ne. Možná je tam pacholek, co jen důsledně dbá na prevenci, a uhnal si tak chronickou chuť na sny. Kdoví. Ale kdo z nás nesní.
13 názorů
vindal drámo
07. 07. 2013velice libé
Otázka za 5000 bodů: Je Nuselský most padací?
........
následující týden jsem pryč, ale pak tu budu. tak se můžeme sobě navzájem ozvat.:-)
tak možná se začne říkat: jeden z největších básníků barrandova. a to už bude něco! :-) no vždyť barrandovský most není padací, je otevřen všem, kdo chtějí okusit. přije´d, někdy už musíme, sdakra..
Začínáš už být lokálním básníkem Barrandova - ta čtvrť se dere z podstatné části děl. Goethe napsal: "Kdo básníka chce pochopit, do básníkova kraje musí jít." Krajina, podobně jako žena, je věčné téma literatury, a jak se zdá, i na Barrandově se dají do hloubky zatloukat mohutné čepy.
Obzvlášť závěr velmi básnivý... ten pacholek? No výběra jen to fikne.