Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBez pohybu
Autor
Daniela.H
Kámen tisíc let -
nepohne se jinak než
v odrazu vody.
9 názorů
skvělý postřeh i volba slov *
k těm tisícům let: tradiční haiku si zakládá na jemném náznaku:
omšelý kámen / nepohne se jinak než / v odrazu vody
snake_01 - přítomný okamžik je pro mně velmi důležitý. V haiku lze přímo popsat jen to, co pochytíš vlastními smysly. Zbytek je potřeba opsat oklikou (z kamene může vyrůstat bonsai...). Tisíc let autor okem nepostihne.
Můra73: Já osobně bych to s tím časem nebral na takovou váhu, mně se například líbí právě ta představa odvěkosti, s níž lyrický subjekt pozoruje kámen. Připadá mi, jako by se tím ten předmět skoro zmytologizoval, a přesto je to pořád kámen v řece--- U mě dobré :o)
Ahoj, tohle je krásný text. Podařilo se Ti svojsky opsat stojatou vodu. Vytvořila jsi pro čtenáře cestu, kterou se může vydat až za slova napsaná v textu - přesah, pro mě nejdůležitější náležitost haiku.
Ještě ale pozor na další pravidlo: Haiku je postižení okamžiku, fotka situace - "tisíc let" expozice je pro tuto formu poezie příliš dlouhý čas. :o)