Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepro Medarda
Autor
Můra73
možná nám do podzimních mlh
zbývá slunce
na čtyřicet dní
omšelý plášť za komínem usychá
i v louce posekaná tráva
a já si hraji
na varhánky
než se kůže na tvých prstech
docela vyhladí
12 názorů
whispermoonlite
27. 07. 2013určitě, když se ta forma vyplní kompaktně po okraj a ještě nechybí přesah, stačí i 17 slabik k tomu, aby došlo k tvůrčímu zkratu ve vědomí. - ale myslím, že je to mnohem obtížnější než na větší ploše. - přesto je však možné stále to zkoušet, to jo. :)
whisp., jsem ráda, že ses zastavil a děkuji za komentář. Na chvilku jsem si s chutí odskočila k jiné formě, ale haiku si mě chytlo pevně, načichla jsem :o)
... dnes jsem si vzpomněla na jedno krásné (autor Bašó, překlad A. Líman )
Z Eda nesu
na vějíři malý suvenýr -
horský vánek z Fudži
whispermoonlite
26. 07. 2013napadá mě, že když se vidění na způsob "haiku" rozvine do více veršů, není to na škodu. - podobně, když se k pozorování přidá reflexe, pocit apod. - chtěl jsem původně napsat "nezaujaté pozorování", ale ono je vlastně každé pozorování, zvlášť když se potom vyjádří v jazyce, zaujaté. - vždy z toho vychází nějaký subjekt. - a čtenářská možnost korelovat s tímto implikovaným subjektem vytváří osud básně, řekl bych.
marcela.m.
17. 07. 2013**
Evženie Brambůrková
16. 07. 2013/*