Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChvilka vzpomínání
Autor
Prostě Katka
Zalehla jsem na houpací lavici. Jediné zhoupnutí, pár kyvů tam a zpět, průsvity slunce listím jabloně a stala jsem se na okamžik děckem. Modrou oblohu křižují jiřičky, světlo v koruně třešně je srpnově žluté. Vzduch voní po horkém asfaltu a trochu po večeři, kterou kdosi chystá.
A já jsem náhle na prázdninách u dědy. V myšlenkách mě netrápí nic, co bylo, ani si nelámu hlavu s tím, co mě čeká.
Je léto a čas má cenu jako chladná voda v řece, hříbek skrytý v mechu či nákup v malinkém knihkupectví, kde mají krásné dobrodružné romány.
A večer je dlouhý, plyne v poklidném tempu. Výpravy do temného lesa na dříví jsou napínavé, o to víc, že sousedovic pes umí přeskočit plot.
Hovory dospělých jdou jedním uchem tam a druhým ven, nezanechávají valných stop, přesto je ten hovor uklidňující. Jsou tu a o vše se postarají. Rozhodnou za nás, děti, hlídají nás a ochrání, i když jim k ránu utíkáme přes zamčenou branku do lesa, natrhat malinové listí na čaj uvařený v kotlíku nad ohněm.
Minuta vzpomínek uplyne a zas jsem to já v přítomném čase, podivně rozradostněná. Vidím chvíli jasněji, nehýbu se a očima sleduji hru stínů na stříšce lavice.
Za ten okamžik děkuji, jako za nečekaný a cenný dárek
9 názorů
Prostě Katka
27. 08. 2013:-) Pěkně zveršované. Ačoliv jsem to nestihla přečíst večer, i ráno to potěší. :-)
Prostě Katka
26. 08. 2013Děkuju. Veršovaný komentář jsem ještě neobdržela :-).
Prostě Katka
23. 08. 2013Určitě uměla. Musí se ale dostavit ta správná nálada. Děkuju moc!
Prostě Katka
22. 08. 2013Děkuji za milý komentář. Čas mě žene od takovýchle chvilek pryč. Někam dopředu. Postupně se ztrácí kouzlo ze života. Hrozně ráda bych ho tam vrátila.
Čárka je doplněna :-) Díky
Z takových okamžiků, jaký popisuješ, se dá postavit nový svět, i když možná už jen vlastní, vnitřní. Někdo ty okamžiky naštěstí dokáže udržet, seřadit a něco o tom světě sdělit svému okolí. Kéž by takových okamžiků (a času potřebnému k jejich seřazení) bylo co nejvíc.
Mezi slova ...nás děti... patří čárka :-)