Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zamysleme se . . . čímpak to je ? :(

16. 02. 2002
1
0
1617
Autor
Petulka

Kéž by si to uvědomil-přečetl každá z NÁS

Ve světle nedávných případů střílení na amerických školách v Massachusetts a Kalifornii a také v souvislosti zářijové tragédie v New Yorku, Pensylvánii a Washingtonu se zamysleme nad tím, kde to všechno začalo....

Když Madeline Murray O´Hare (přední americká ateistka byla zavražděna v souvislosti s finančními mechanicemi, její tělo se našlo před nedávnem ) zažalovala školství, že si nepřeje žádné modlitby v našich školách, my jsme řekli : O.K.

Pak někdo řekl, abychom ve školách raději nečetli Písmo Svaté. Písmo, jenž říká : ,,nezabiješ, nepokradeš, miluj bližního svého jako sebe,, I řekli jsme : O.K.

Dr. Benjamin Spock ( dětský lékař, napsal známou knihu o výchově dětí, svými odpůrci byl nazýván ,, otec tolerance ,, ) řekl, že bychom neměli trestat pohlavkem naše děti, když se chovají nevhodně, nebo´t jejich malá osobnost se tak může zdeformovat a můžeme narušit jejich pocit důstojnosti. Byli jsme přesvědčeni, že odborník ví, co říká, takže jsme kývli : O.K. , nebudeme je více pohlavkovat.

Potom někdo řekl, že učitelé a ředitelé škol nemají trestat naše děti, když se špatně chovaj. A tak lidé zodpovědní ze školství řekli, že žádný učitel se nesmí ani dotknout žáka, který se zle chová, neboť si nepřejeme, aby se o naší skole špatně mluvilo a samozřejmě si nepřejeme, aby nás někdo tahal po soudech...a my jsme jejich argumenty přijali.

Dále někdo řekl : dovolme našim dcerám mít potrat, kdykoli si to budou přát, no a nemusí o tom ani informovat své rodiče ( rozhodnutí nejvyššího soudu USA z r. 1973). Řekli jsme : to je výborný nápad !

Pak nějaký moudrý člen školní rady řekl, že jelikož chlapci jsou chlapci, takže tak či onak budou TO dělat, dejme jim proto tolik kondomů, kolik jich potřebují, aby si užili celé té radosti, po které tak touží, a my to jejich rodičům neřekneme, že v našich školách dostávají kondomy. A řekli jsme si, že je to další výborný nápad.

Dále nějaký vysoký, námi zvolený funkcionář řekl, že není důležité to, co děláme v soukromí, dokud řádně vykonáváme svou práci. My jsme s ním souhlasili a dodali, že není důležité to, co kdokoli, včetně našeho prezidenta, dělá v soukromí, pokud máme práci a ekonomika je v pořádku.

A zase někdo řekl, tiskněme barevné časopisy s fotografiemi nahých žen a nazvěme to zdravou, pochopitelnou pochvalou krásy ženského těla, Řekli jsme : není problém.

A někdo další rozšířil tuto pochvalu těla trochu víc a zveřejnil fotografie nahých dětí, rozšířil je ještě víc a zpřístupnil je na Internetu. A my jsme řekli, že to je jeho právo na svobodu slova.

Také zábavný průmysl řekl : vyrobme televizní programy a filmy šířící násilí, nelegální sex....Také vyrobme hudbe, která povzbuzuje k znásilńování, k drogám, sebevraždám a satanským tématům. A my jsme řekli, že je to pouze zábava, že to nemá žádný špatný vliv a je stliže to nikdo vážně nebere, potom to rozvíjejme zeširoka.

Nyní se ptáme proč naše děti nemají svědomí, proč nerozlišují mezi dobrem a zlem, proč nemají problém se zabíjením lidí, kamarádů ze třídy, sebe....

Snad, když o tom všem budeme přemýšlet dostatečně dlouho a intenzivně, tak se nám vše vyjasní.Myslím, že tady se hodí slova : ,,Sklízíme, co jsme zaseli,,

Možná nám k přemýšlení pomůže tento kratičký příběh !!!

Jistá žák napsal dopis Pánu Bohu. ,, Dobrý Bože, proč jsi nezachránil tu malou holčičku v Michiganu ? S úctou zneklidněný žák,,

A dostal odpověď : ,, Drahý zneklidněný žáku, vyhodili mne ze školy. S úctou Bůh,,

Je směšné, jak jednoduše lidé házejí na Boha bláto a pak se pozastavují nad tím, že svět se stává peklem.

Je směšné, jak rychle jsme připraveni někoho odsoudit, ale běda jestliže si někdo troufne odsoudit nás.

Je směšné, když můžeš e-mailem posílat ,,tisíce,, vtipů a ty se pak šíří jako lavina, ale když začneš posílat informace o Bohu, lidé začnou dvakrát uvažovat, než se o to s kýmkoli podělí.

Je směšné, když budeš chtít tento text předat jiným, nepředáš ho mnohým, protože si nejsi jist, v co oni věří, anebo co si o tobě pomyslí, když jim ho předáš.

Je směšné jak můžeme být více dojati tím, co si o nás pomyslí jiní, nežli tím, co si o nás pomyslí Bůh.

Předej tyto úvahy dále, pokud si myslíš, že jsou zajímavé-důležité. V opačném případě je vyhoď ! Vždyť o to nebude nikdo vědět, že jsi četl takový ,,odpad,, !! Určitě !

Avšak když je vyhodíš, neseď a nenaříkej, v jak špatném stavu svět je......

Kéž je Pán před tebou,

aby ti ukázal správnou cestu.

Kéž je Pán vedle tebe,

aby tě objal a ochránil.

Kéž je Pán za tebou,

aby tě opatroval před poťouchlostí zlých lidí.

Kéž je Pán pod tebou,

aby tě zachytil, když padáš,

a vyprostil tě z léčky.

Kéž je Pán v tobě,

aby tě utěšil, když jsi smutný.

Kéž je Pán kolem tebe,

aby tě hájil, když se ostatní na tebe vrhají.

Kéž je Pán nad tebou,

aby ti požehnal.....


djPes
18. 02. 2002
Dát tip
16. A aj, muž starý vracoval se od práce své s pole u večer, kterýž také byl s hory Efraimovy, a bydlil pohostinu v Gabaa; ale lidé místa toho byli synové Jemini. 17. A když pozdvihl očí svých, uzřel muže toho pocestného na ulici města. I řekl jemu ten stařec: Kam se béřeš, a odkud jdeš? 18. Jemuž odpověděl: Jdeme z Betléma Judova až k stranám hory Efraimovy, odkudž jsem; nebo jsem byl odšel do Betléma Judova. Jduť pak do domu Hospodinova, a není žádného, kdo by mne přijal do domu; 19. Ješto mám i slámu a obrok pro osly své, tolikéž i chléb, ano i víno pro sebe a děvku tvou, a mládence, kterýž jest s služebníkem tvým, tak že v ničemž nemáme nedostatku. 20. I řekl muž ten starý: Měj ty pokoj. Čehoť se koli nedostává, nechť já to opatřím, ty toliko na ulici nezůstávej přes noc. 21. Tedy uvedl jej do domu svého, a obrok dal oslům; potom umyvše nohy své, jedli a pili. 22. A když očerstvili srdce své, aj, muži města toho, muži nešlechetní, obklíčivše dům, tloukli na dvéře a mluvili tomu muži starci, hospodáři domu, řkouce: Vyveď muže toho, kterýž všel do domu tvého, abychom ho poznali. 23. K nimžto vyšed muž ten, hospodář domu, řekl jim: Nikoli, bratří moji, nečiňte, prosím, zlého, poněvadž všel ten muž do domu mého, neprovoďte nešlechetnosti té. 24. Aj, dceru svou, kteráž pannou jest, a ženinu jeho, ty hned vyvedu, i ponížíte jich, aneb učiníte jim, což se vám za dobré vidí; jen muži tomu nečiňte věci té hanebné. 25. Ale nechtěli ho uposlechnouti muži ti. Pojav tedy muž ten ženinu svou, vyvedl ji k nim ven, i poznali ji, a zle jí požívali přes celou noc až do jitra; potom pustili ji, když počínalo zasvitávati. 26. V svitání pak přišla žena ta, a padši, ležela u dveří domu toho muže, kdež byl pán její, až se rozednilo. 27. Když pak vstal pán její ráno, otevřev dvéře domu, vycházel, aby se bral dále cestou svou. A aj, žena ta, ženina jeho, ležela u dveří domu, a ruce její byly na prahu. 28. Jížto řekl: Vstaň, a poďme. A nic neodpověděla. Vzav tedy ji na osla, a vstav muž ten, odšel k místu svému. 29. Když pak přišel do domu svého, vzal meč, a pochytiv ženinu svou, rozsekal ji s kostmi jejími na dvanácte kusů, a rozeslal ji po všech končinách Izraelských.

Bříza
18. 02. 2002
Dát tip
: Rád bych se Petulky zastal. Co je vlastně podstatou jejího sdělení? Sám pro sebe si její slova překládám v následujícím smyslu: " Mám strach ve světě, ve kterém není zřejmé, co je dobré a co je špatné. Ve světě, kde choutky jedince jsou důležitější, než pocit odpovědnosti a láska. Ve světě, kde jakákoli morálka je okamžitě napadena těmi, kdo v ní spatřují omezení vlastní svobody (jejíž význam se v ústech mnohých stále více blíží svévoli bez jakýchkoli zábran a právu silnějšího). Mám strach ve světě, ve kterém je jakákoli hodnotová orientace vylučována z výchovy - pod falešnou záminkou svobodného rozhodování vychovávaného subjektu. Myslím si, že výchova neumožňuje mnoha lidem zamyslet se nad tím, co to je vlastně láska. Domívím se, že katastrofické jevy, kterých jsme svědky s tímto mravním relativismem nějak souvisí. Beru si na pomoc Boha - protože VY mi ji neposkytnete - a budete má slova rozbíjet, relativizovat a zpochybňovat na tisíc možných způsobů. A já přitom cítím, že mám pravdu." - odhlédneme-li od slov - a soustředíme -li se na tuto myšlenku, nelze, než s ní souhlasit (souhlas se jistě ale týká především všeobecných trendů - a nikoli každého jednotlivého případu). Už tím, že se autorka zamyslela - a že své zamyšlení zveřejnila, cosi udělala. Myslím, že si Nyxovu dosti útočnou a podsouvačnou reakci nezasloužila. (nicméně souhlasím s jeho poslední větou - děti by se měly co nejvíce učit .... mimo jiné pravopisu - a shodě podmětu s přísudkem ....)

Wopi
18. 02. 2002
Dát tip
já splývající ;-)

Nyx
18. 02. 2002
Dát tip
Jo Břízo beru tvoji narážku ohledně pravopisu, je možné, že v mých výše napsaných slovech se občas mihne nějaká pravopisná nepřesnost, ale tohle je vyjádření mého názoru a na vychytání chybiček mi nepřijde u takovéto reakce dosti času ani nálady. Jinak svoje jsem již řekl k Petulce, nemyslím si, že bych ji něco podsouval, říkám svůj názor a samozřejmě jsem si vědom nemožnosti do detailu rozvést takto složité téma v pár kritických větách. Nemám nic proti tomu, když se někdo chová hezky a má snahu o aplikaci pozitivních hodnot, jenom podotýkám, že se musí zůstat nad věcí a nedostat se do vleku demagogie.

Petulka
17. 02. 2002
Dát tip
Nyx:Díky za tvůj názor. Radíš mi, začni u sebe. Chtěla jsem jen poukázat na to, že v dnešní společnosti nerozhoduje menšina, nebo dokonce jednotlivec. Ale nejdůležitější slovo má většina, a já proti ní nemám šanci sama nikdy nic udělat, nechť bych chtěla cokoliv. Nemluvím tady konkrétně o Bohu jako takovém, ale o tom co nám bylo dáno, co bylo zakázáno a my se do toho pouštíme znova a ta zavřená vrátka otvíráme, aniž bychom viděli, jak to škodí především dětem..a na kom jiném by nám mělo záležet nejvíce, když né na nich ?....

Nyx
17. 02. 2002
Dát tip
Promiň Petulko, ale přijdeš mi trochu zmatená, zaprvé je samozřejmé, že menšina v dnešní společnosti nerozhoduje, to je přeci jedno ze základních pravidel demokracie, rozhoduje většina, která ovšem má dbát na potřeby menšiny a vytvářet takové podmínky, aby se menšina mohla stát většinou. Proto právě tím, že člověk začne pracovat sám u sebe a svojí prací dá podnět dalším, může se taková menšina dobrat svého. Myslím že dnes máme ideální podmínky pro to, aby se každý mohl realizovat a nemůže se nikdo vymlouvat na to, že mu je něco zakazováno. Dále, tedy zadruhé, píšeš o tom, co nám bylo dáno, co zakázáno, hm to jsou asi nějaká pravidla, která by měla podle tebe platit, neříkám, že je to špatné, ale myslím si, že by člověk z těchto mravnostních pravidel, ať už je to desatero, mravní kodexy různých filosofií či zákonů, měl vyvodit jejich podstatu a tu užít ve svém životě a ne slepě je papuškovat, ale přizpůsobit je své době. OK před sto lety bylo žádoucí, aby lidé spolu intimně žili až po svatbě, jelikož svobodná matka to měla velmi těžké, a proto tehdejší páteři z kazatelen oprávněně hlásali svátost svatební noci atd., ale dnes jsou to pouhá klišé, v době nového života v dnešní moderní nekonformní, ale nikoli tím pádem špatné době, době antikoncepce a svobodného rozhodvání se o svém životě bez ohledu na pohlaví, je přeci přirozené intimně žít naplno, vždyť je to normální a proto musí mít člověk ovšem i zodpovědnost nejen za sebe, ale i za druhého a chránit se např. kondomem, který jsi ve svém textu pasovala do postavení špatnosti, ne to není špatnost, to je zodpovědnost. Tak to byla možná jedna věc, o mnohých dalších by se dalo mluvit velice dlouho. Chci ti jenom naznačit, že slepé brání slova božího do úst, je jak víš hřích, resp. zaslepenost, musíš otevřít své oči realitě a ne přijímat dogmata, mít svou hlavu a přemýšlet. Zatřetí, děti, ty by se měli co nejvíce učit, aby nebyli hloupé, protože hloupé lidi je snadné ovládat, ať už je nástrojem toho ovládání cokoli.

Nyx
16. 02. 2002
Dát tip
Milá náboženská fanatičko, neber si prosím toto oslovení nějak negativně, ale tvůj text na mě působí, že byl psán zralou rukou Svědka Jahovova či nějaké jiné sekty. Ano svět je zlý a špatný a my máme Pána, který vše toto zlé a špatné vyléčí a všichni budeme žít v ráji a budeme se milovat. Hm, myslím že svět je nejenom zlý a špatný, ale i dobrý a skvělý a vždy takový byl, jak v minulosti, tak dnes, ba i do budoucna. A nějaké pámbíčkářství je nám jaksi k ničemu, pakliže ti něco vadí na tomto světě, tak pro to něco konkrétního udělej, začni pracovat u sebe a pakliže toto budou dělat i jiní lidé možná se mnohé zlepší. Nejlepší cestou se mi jeví k tomuto cíli cesta vzdělávání, ovšem vzdělání bez příměsí nějakého fanatismu. Ještě k Pánu Bohu, je to složitá otázka a takovéto marné žebrání u nohou jeho syna na krucifixu je směšné, Boha můžeme snad nalézt v sobě, v jiných lidech, ve věcech, v ideách, ale nemůžeme ho používat jako nákupní košík v samoobsluze, kam si naskládáme samé pěkné, čisté, neposkvrněné zboží, které nám tím, že ho spotřebujeme, dá vědomí zbožnosti. Omyl, to není zbožnost, to je zneužívání Boha jako principu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru