Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDouble Penetration
Autor
MarK.
I.
Dojímam slzy k spomienkam
a spomienky k slzám
svojvoľne volím
medzi byť a nepiť
medzi urobiť
a nechať sa urobiť
nerobím rozdiel
dni delím na tie
čo boli a na tie
ktoré by som si rád zopakoval
tých je však
čím ďalej tým menej.
II.
Prichádzam na to
že utopiť sa
neprichádza do úvahy
ešte je skoro
položiť pľúca pod hladinu
a vyplaviť na pevninu
telo s nedostatkom serotonínu
ešte je skoro
priľnúť k nohám skorocelu
a prezradiť deťom pravdu celú
o otcovom milencovi
a nevyjasnených príčinách
odčítania obyvateľstva.
51 názorů
Ještěrčí král
11. 05. 2017Kvalitné*
Když to vnímám jako celek, pak tip, i forma je adekvátní. Téma však blízké...
minule som citala, ze "skorocel zaceli rany, zlepsi travenie aj dychanie", ale napriek tomu je lepsie k nemu neprilnut. pekne, smutne basnenie....*
Díky za vysvětlení serotonínu a omlouvám se za možná dost laický rozbor tvého díla :-)
uvidime, macecha, kolko z neho ubudne alebo pribudne. Som rad, ze si sa zastavila u mna na kus reci a par slov ;)
vyplavit tělo bez serotoninu,to bych nechtěla ani já, ale asi tak umřu, protože serotoninu bude stále méně....... T+++
Serotonín je hormón nervového tkaniva, patrí medzi základné neurotransmitery, tj. prenášače nervových vzruchov. Jedná sa o biologicky aktívnu látku, ktorá vzniká z aminokyseliny tryptofánu. Je obsiahnutá v centrálnom nervovom systéme, krvných doštičkách a v bunkách tráviaceho traktu. Ako prenášač nervových vzruchov ovplyvňuje náladu, pamäť, vnímanie bolesti, spánok aj chuť jedla, má tiež vplyv na napätie hladkého svalstva. Serotonín má veľký vplyv na naše každodenné pocity.Dakujem, Lakrov, za tvoj pohlad na obe basne.
Název ve mně vyvolává neurčitou představu, ale hned po otevření díla mi jeho (názvu) význam dochází.
"Průnik" I. zaujal úvodním, trochu hravým, převracením vět; z dalších slov mám dojem sílící beznaděje.
"Průnik II." ovšem ten pocit beznaděje zase rozptýlí (aspoň doufám). A nevím co je serotonín; je-li to další hravé slovo, nebo něco skutečného.
Je to dobré.
Dali, dakujem.Muamarek, dufam, ze ten mraz sa na tvojom chrbte dlho nezdrzal :)Jerry, sprijemnil si mi den - velka vdaka.
Posielam nieco nove - dvojite - do oboch ocnych dier ;)Prajem vam pekny den. A este krajsi zajtrajsi hokej - nech vyhra ten lepsi - alebo stastnejsi - proste vitaz ;)
Tak přiznám se, že jsem si od tím názvem představoval něco jiného. Ale my, spisovatelé, máme na rozdíl od interpretačních umělců jednu výhodu v tom, že máme určitou naději, že naše dílo dojde docenění i po smrti. Tedy i po tvé sebevraždě. za sebe bych tě jenom poprosil, abys přdtím ejšět doplatil případné nedoplatky na sociálním a zdravotním pojištění a zanechal blízkým dostatečný obnos na pohřeb a tak.. Pokládám to za slušnost vůči lidstvu.
největším poučení pro mě bylo, že jitrocel je skorocel.
svojvoľne volímmedzi byť a nepiť
medzi urobiťa nechať sa urobiťnerobím rozdiel
...*
Evženie Brambůrková
16. 02. 2014Je to k zamyšlení*
Stárnoucí vlk
16. 02. 2014pěkný*