Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNávod k použití (aneb tak trochu neveřejný příběh z veřejného WC)
Autor
Zuzulinka
Znáte ten pocit, když se vám „chce“ a nemáte prostě kde si ulevit? Jedete autem a doslova slzíte, jak už „to“ máte na krajíčku…
Mě „to“ potkalo včera. Cestou k holičce, u které, jak jsem věděla, budu zaručeně sedět minimálně dvě následující hodiny. A to už fakt nedám.
Nýbrž, zázraky se dějí a v nouzi vám občas osud přihraje sám řešení i té nejzapeklitější situace. A tak jsem, kráčejíc směrem k podchodu, zahlédla světélko. Jediné veřejné WC ve městě má otevřeno! Mé srdce, nebo spíš můj močový měchýř, zaplesal.
A tak jsem vstoupila. V kabelce našmátrala peněženku a z ní vytáhla celých 5 káčé, neboť tolik to teď u nás stojí. Paní toaletářka, tak neslušně nazývaná hajzl bábou, mi s komentářem pokynula rukou a ukázala někam za mě dozadu. Támhle si vemte papír, mladá paní. Kabinky jsou vedle.
Se zdvořilým Děkuji, jsem se otočila a udělala pár kroků do místnosti za její kanceláří. Ten pohled byl naprosto odzbrojující. Těsně u dvou umyvadel stál bíle prostřený stůl. Na něm byly úhledně do řad srovnány hromádky papírů. Přesně do polovic zelené, od polovic šedivé. Zelené v řadách 4 x 4, po 1 ks nalevo. Na kachlíkách nad nimi se skvěl několika pásy izolepy připevněn nápis ZELENÉ UTĚRKY K UTÍRÁNÍ RUKOU. Vpravo se pak, jako vojáci, na hromádkách poněkud hustěji šikovaly 3 čtverečky laciného toaletního papíru. Nápis nad nimi informativně hlásil: TOALETNÍ PAPÍR PRO VAŠE POUŽITÍ.
Vyprskla jsem smíchy. Nebýt mi trapně a nemít za zády tu paní, vytáhnu telefon a vyfotím si to. Inu pokrok dorazil všude a i v těchto věcech je dobré mít pořádek a jasno. A tak jsem uchopila z pravé strany stolu své 3 čtverečky toaletního papíru, vyprázdnila se a přesně dle instrukcí si po umytí utřela ruce do 1 kusu zelené papírové utěrky. Nápis nad umyvadlem hlásil TEKUTÉ MÝDLO, STLAČTE 2x. Takový komfort za 5 Kč!
Ještě pořád jsem se usmívala a usmívám se i dnes. Každopádně jsem odešla spokojeně, navíc v hlavě s příběhem, tak trochu veřejně - neveřejným…
Kdybyste měli zájem, přijďte se vyčůrat, přátelé. (Raději jen vyčůrat. Fakt nevím, zda by ty tři čtverečky stačily i na něco většího.) Takhle vtipně se vám to jen tak nepodaří.
35 názorů
Zordone, doma to máme obdobně... uklízím jen ruličky, zaplaťpánbů nám vymysleli už i splachovatelnou rozpustnou ruličku... to je paráda:)
Asi se nechám inspirovat. Mám podezření že stále nosím domů balíky toaletního papíru, který podezřele rychle mizí. Asi to bude tím, že nemáme na klozetě dostatečně instruktivní návod :)
Di - vůbec, mě může urazit jen inteligent. Smích... K tomu autu, kdybys viděla to moje, pochopíš:)
vindal drámo
27. 03. 2014fuj
Whitesnake
27. 03. 2014Dala ses na prózu? OK, verše ti nejdou, mučíš je z krku, tak proč ne, prózu čístnebudu, ZuZu je básnířka, i když průměrná
jo, vícejazyčné nápisy tu už máme všude, jsem z česko/polského města... pravda, ty na toaletách ještě nepřeložili:)
Květoň Zahájský
27. 03. 2014Luxusní. Je vidět, že toaletářka je osvícená dáma a vede podnik na úrovni. Nápisy jistě budou časem vícejazyčné a stálí klienti dostanou papír navíc jako bonus.
Anděli, ano - povedené scény z expedce Apalucha známe všichni... nicméně emancipovaná žena, v lodičkách a kostýmku navíc spěchající ke kadeřníkovi - k té ten lopuch fakt nejde:)
A co lopuchové listí...na výletech v lese, nebo při hrách venku do pozdního večera, nikoho by nenapdlo letět domů na záchod...a to bylo štěstí, že tak velký list byl k mání..neb se používali i jiné druhy rostlin!!
Tři kousky papíru, toť přímo luxus.
aleš-novák
27. 03. 2014Prosecký - tři čtverečky takžka průhledného papíru fakt potřebují skoro atest:) a řádné prozkoumání a návod - dovolím si spíš by měl být něco v tom smyslu....jako jak se utřít ne umazat
jinak všem díky, moc milé návštěvy a komentáře...
Milá Zuzanko, kdybych ti měl vyprávět svůj WC příběh z Moskvy, když veřejné WC pánské bylo v remontě (v opravě) a ženské sloužilo i pánům, no dodnes se usmívám, ale k tvému zřejmě těšínskému WC snad jen tolik, že paní toaletářka (jakápak hajzl bába) pouze reflektovala současnou vzdělanost populace a její sociální instinkty. A ještě jeden postřeh. Paní toaletářka evidentně ctí zákony trhu. V Ostravě WC kabinky na řadě míst stojí 10,- Kč a tak, když se jdu projít, nevím s jistotou, zda se vyhýbám lidskému či psímu lejnu.
Jsem rád, že ti to dobře dopadlo. Paní kadeřnice zřejmě také.
No - za 5 lachen by tam měl být k dispozici měkký jazýček... já naštěstí nechodím k lazebníkovi, bo již takřka nemám s čím.
aleš-novák
27. 03. 2014Ale to ještě jsou u Vás "lidové" ceny. Já už před 10 lety platil v Praze 10 kaček... dneska to už bude určitě víc ;)
Jo, vtipně napsaný fejeton... ;) *
Základem uvědomělého zákazníka / spotřebitele v ekonomice dokonalé konkurence je informovanost. Je naší morální povinností číst veškeré návody, složení výrobků, obchodní podmínky smluv a studovat vlastnosti obdobných výrobků. Tak jako město nebo stát vybírají dodavatele výběrovým řízením, máme i my udělat výběrové řízení odpovídajícího rozsahu na každou dodávku.
Kdybychom se tím řídili, nemohlo by se stát:
- že lidi postihne povodeň a oni nejsou pojištěni,
- lidi si koupí výrobek a vůbec nevědí, že je nevhodný,
- že lidi si půjčí peníze a jejich dluhová služba překračuje několikanásobně jejich měsíční příjmy.
jo a šlo spíše o ty nápisy, leckterý zákazník by se fakt mohl ztratit a použít třeba zelenou utěrku k utření zadku:)
Tys mě tedy pobavil podruhé... já si ovykle doposud papír utrhla dle své potřeby z plechového kotouče umístěného přímo v kabince... tohle jsem fakt od dob totality nikde neviděla a to celkem cestujeme... Asi musím vyrazit do Německa, Němci byli vždycky na všechno pedanti!
P.S. Jezdím do práce do jiného města:) No a "auto" mám. A s tím WC - jediné veřejné, jinak WC je u nás jistě spoustu - i mimo obvykle označená místa.
Zuzul, tento fejeton je velmi informativní, za to uděluji tip. Dozvíme se:
- že máš auto,
- že tím autem jezdíš ke kadeřnici, takže buďto to město nebude tak malé, nebo jsi z vyšších než chudých vrstev (že by ta poezie tolik vynášela?),
- že u vás ve městě je jediné WC. Píšeš, že "teď" u vás stojí 5,- CZK. Dovoluji si tě upozornit, že WC tak nějak stálo vždycky. Jenom byly doby, kdy stát/město nejprve peníze sedřel v daních z nás a pak nám malou část z toho velkoryse vrátil tím, že nám poskytl něco "zdarma". Budeš tedy spíše volička sociální demokracie,
- my jsme z Rakouska zvyklí, že toaletní a jiný papír je úhledně vyrovnán. To je normální ... na každém záchodě. Stejně tak pokyn kolikrát stlačit tekuté mýdlo.
Je namístě správu města pochválit.
*