Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepole nezor(a)ná
Autor
Zuzulinka
poledne
čas zmámený je
pitoreskním jarem
šílený vítr za rumpálem
koruna stromům padá
kmen se kymácí
čas šminkou z býlí
natírá si tváře
volají apatykáře
že domům kdosi žilou pustil
a polím kolem
těm že krvácí
a kdekdo se ptá
po jinačí touze
než zrození je
než je život sám
do kraje zařízlá je dlouze
točivá cesta bytí
rudý tobogán
co dříve vrchem stačilo by
to nyní ani spodem nestačí
prach prachu vládne
radám lepší rady
a pýr kraluje bodláčí
a za obzorem
kdesi v trávě
červenka, vrabci, myši
Jahve
holátka
(jen tak … skotačí)
22 názorů
frontanabanan
19. 04. 2014ano, bezva :)
Stárnoucí vlk
04. 04. 2014já vím, jen jsem reagoval na reakce (dole) :)
Stárnoucí vlk
04. 04. 2014výslovnost božího jména je neznámá, výraz Jehova je ze všech nejnepovedenější, není také pravda, že Boha oslovují jménem JEN Svědkové Jehovovi, například český výraz Hospodin je významový překlad božího jména a z tohoto důvodu je JMÉNU mnohem bližší než spekulativní konstrukce tipu Jehova či Jahve např. http://cs.wikipedia.org/wiki/JHVH ...... teologie je můj koníček, jsem neodolal ;o)
Richard Hrob
03. 04. 2014Tohle je super. Tipuji*
Oldjery...ano, asi jen svědkové jehovovi Ho nazývají jménem... tady jsem chtěla i já:)...viz výklad, abys pochopil.... že vlastně na jménu nezáleží...
[kauzativní tvar heb. slovesa ha·wah´ (stát se) v imperfektu - znamená "působí, že se stane"]Boží osobní jméno. (Iz 42:8, 54:5) V Bibli jsou sice používány také popisné tituly, například "Bůh", "Svrchovaný Pán", "Stvořitel", "Otec", "Všemohoucí" a "Nejvyšší", ale osobnost a vlastnosti Boha - kým a čím on je - jsou plně shrnuty a vyjádřeny jedině tímto osobním jménem. (Ža 83:18)Správná výslovnost božského jména. "Jehova" je nejznámější česká výslovnost božského jména, i když většina znalců hebrejštiny dává přednost výslovnosti "Jahve". Nejstarší hebrejské rukopisy uvádějí toto jméno v podobě čtyř souhlásek, tento tvar je obvykle označován jako tetragrammaton (z řeckých slov te·tra-, jež znamená "čtyři", a gram´ma, "písmeno"). Tato čtyři písmena mohou být do češtiny transliterována jako JHVH (nebo JHWH).
zdroj: slovník cizích slov ABZ.cz
Ale Zuzu - já vím kdo je Jahve. Právě proto mi tam tak zcela nesedí. Je to Bůh-sektář...
Toho Jehovu si tam sice vysvětlit neumí (pro mne je velmi málo skotačivý (:-D, spíš vůbec ne), ale báseň jako celek mi konvenuje, tip
Stárnoucí vlk
01. 04. 2014určitě jo