Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVlaková romance
Autor
Markel
Procházela se po břehu řeky a byla si vědoma toho, že jí to v bleděmodrých bikinách sluší. Projíždějící vlak protrhl žár sobotního odpoledne táhlým hvízdáním, ačkoliv do stanice chybělo ještě pár kilometrů. Dívka otočila hlavu, aby ještě na chvíli spatřila pana strojvedoucího v uniformě a jeho pomocníka v tmavomodré pracovní košili.
Oba se vykláněli z okna umouněné černé lokomotivy a cosi nesrozumitelného volali. Posílali přes louku k řece vzdušné polibky a drželi se za srdce. Dívka se zasmála a zamávala, její ruce se třepetaly jako ptačí křídla. Otec neviděl a neslyšel, splávek se rychle nořil pod vodní hladinu. Naviják jemně zavrčel a za chvíli se u břehu plácala nevelká ryba.
Dívka ji podběrákem vylovila, položila na trávu a tam zbavila otevírající se hubičku nepříjemného háčku. Malého kapřika pak opatrně položila do vody a ten na nic nečekal, mrskl ocasem a zbylo po něm jen pár zčeřených vlnek. Otec se usmál a další kulička z vanilkového těsta přistála vysokým obloukem uprostřed řeky.
Slunce malovalo na hladině stříbrné obrazy, ve kterých se hrbatě odrážela těla vrbiček a olší. Unavené paprsky se letmo dotýkaly rozpáleného náspu pod vlakovými kolejemi. Lokálka při cestě zpátky opět zahoukala, pan strojvedoucí a jeho pomocník opět mávali, tiskli v rukou svá srdce a odhazovali je do dálky směrem k dívce.
Nad senem vonící loukou se podvečerem nesl její smích, když předváděla malé divadelní představení, při kterém také darovala své srdce. Muži se postrkovali, natahovali ruce a to její pomyslné srdce chytali a schovávali pod košili. Větřík hladil dívce zrůžovělé tváře a zatímco snila, otec konečně chytil pěkného kapra k nedělnímu obědu.
17 názorů
vesuvanka: díky Jani, že ses zastavila, jsem ráda, že líbilo, krásné léto přeji :-))
Pečený medvěd:: díky , jsem ráda, že pohladilo, ráda hladím :-))
Evženie Brambůrkový: tvoje představivost mne moc těší a že jsem osvěžila, ještě víc, díky :-))
Evženie Brambůrková
11. 06. 2014Dobře napsané, svěží a hlavně osvěžující. Umím si to představit a to se mi líbí.*
já jen obdivuju, že jsi schopná něco takhle dát...
v hlavě bych toho měla...ale nemá to podobu žádnou, literární teda...
Námět sám je takové peříčko, sotva k zahlédnutí. Nechat letět? Lapilas ho - a co dál? přimalovala pozadí, trochu jednoduché radosti a malého stínu materializmu. To je léto - radost i stín. Přes svou jednoduchost (anebo právě kvůli ní) se mi to líbí... *
Lakrov: díky za vše, už opraveno :-))
Alegna: jsem ráda, že líbilo, díky :-))
Dadadik: jsem ráda, žes u mne byla :-))
Roztomilé, letní, přirozeně plynoucí... Oprav jí překlep ...bleděmodrých bikinám..., aby jí to slušelo ještě víc.
Děkuji za kukýnka, jsem ráda, že líbilo, tenkrát bylo taky takové vedro :-))