Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJidášův škleb (TVAR ZE SÍTÍ)
Autor
Makoves
Naděje,
jako luk, co nestřílí šípy.
Ve vzduchu
zápach hamižnosti
a spolu s ním,
neseno svou vlastní vahou,
lidské tělo rozervané na kousky.
Rozdělené libovolně,
jako střepiny z granátu slov.
Horko, mouchy
a pravda převrácená na ruby.
Nemají šanci vzdorovat rty
sešité strachem.
Ostré svorky brání hrdosti
a ostnatý drát vztyčuje prst
před náznakem vzpoury.
A ten obraz,
který ďábel maloval,
visí v galerii na nejčestnějším místě,
za třicet stříbrných.
12 názorů
Jsem tu už poněkolikáté a myslím si, že to rozhodně hovadina není.
Pravda nosí smutek za sebe samou. (Btw, ta, narozdíl od naděje, nemůže umřít, může jen skomírat a křičet.) Já si v tom nacházím jeden každý den reality tvrdých loktů a až mi mrazí, kterak to sedí...
Mně to dává smysl a velký!!!! A ten první a druhý verš je podle mne velmi silný! T***
Sofinko, právě o té naději to je, že prohrává se záplavou lží a podvodu. Říká se totiž, že naděje umírá poslední, jenže v tomto boji už prostě umřela.
Že to nemá ten správný filosofický spád je asi chyba, ale ani ne tak v básni jako v upřesnění kategorie.
Děkuji za tvůj názor. Jsem rád, že alespoň někdo se doopravdy zajímá o báseň, předtím než napíše něco ve stylu "je to hovadina" Dík.
Miroslawek
30. 06. 2014Sofinka: Je to bez života, bez ontologické dynamiky. Pěkné, ale není to pleonasmus?
Trochu mi to připomíná krutou válku sebe se sebou. Možná se mýlím. Dávám tip. Báseň vypovídá o něčem co máme každý v sobě, nebo alespoň většina z nás.
blacksabbath
29. 06. 2014....T***........a.........ještě se vrátím...........