Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNávštěva spadlého kamene
Autor
pedvo
NÁVŠTĚVA SPADLÉHO KAMENE
Tak jsem byl v Horním Žlebu, městské části Děčína, podívat se na kámen, spadlý tam ze svahu. Ono to bylo jaksi mojí povinností, pocházím totiž právě odtamtud.
Kámen spadl na hřiště, u jehož jednoho konce je dům, ve kterém jsem také několik let bydlel, a u druhého konce bývalá školka, do níž jsem chodil já i moje děti.
Patrně jste to viděli v televizi, je to pěkný kus šutru. Provalil se zahradou, o metr minul domek, prorazil zídku a křovím se prokutálel po stráni až na místo určení.
Z toho lesního svahu se čas od času skutálel sem tam nějaký kámen i dříve, ale dokud byl plný stromů, tak se o nějaký zastavil nebo alespoň zpomalil natolik, že zůstal ležet na cestě při kraji lesa. Nyní je nad těmi domy holoseč a je jen otázkou času, kdy spadne něco podobného, či ještě většího, je tam toho dost. A voda vymele i to, co by v zalesněném terénu nespadlo.
Na ta místa je vůbec žalostný pohled. Je tam vidět skoro odevšad v Děčíně, takže se má oko čím potěšit. Býval tam krásný bukový les, nyní jen spoušť a zkáza.
Takže jsem tam pokecal s kamarádem, vyfotil jsem si to a teď jsem se s vámi musel podělit o dojmy, snad jsem vás moc nezdržel.
18 názorů
Markel - Tíím to asi bude, to je fakt. Ale s tím dřevem si nejspíš někdo nahospodařil dobře. Díky za komentář.
blacksabbath - Je to přesně tak, alespoň pokud jde o to plenění. Tady byla chyba v tom, že se nekácelo, když se mělo. Dík za komentář.
blacksabbath
01. 08. 2014jjjj...kácíme a přírodu pleníme.....ona za to nám pak hodí kámen na hlavu...uf...T***
Pečený medvěd - Nic se zpevňovat nebude. V sousedství už nějaké takové holoseče jsou, i s padajícími kameny, ovšem ne tak ohromné. Nechá se to, jak to je, pomalu to zaroste břízou a zavře se nad tím voda.
Časem se ti ozvu na vzkazník s odpovědí na tvůj dotaz o Děčínu, ale teď mám dost napilno. Ahoj
Pečený medvěd (ale mohlo by to zajímat i ostatní) – Ten les byl už přestárlý a stromy byly uvnitř úplně ztrouchnivělé. Muselo se to vykácet z bezpečnostních důvodů, protože samy padaly. Měly se začít těžit už před desítkami let. Na děčínském hlavním nádraží je obraz s pohledem právě z těch míst, kudy se ten kámen kutálel. Je z roku 1955 a ty buky jsou na něm už plně vzrostlé. Jiná věc je, že to snad nemusela být holoseč. Bylo tam dost mladších buků z náletu a ty tam mohly zůstat.
Janina6Děkuji za pochvalu, ale nějak jsem v tom neviděl nic, než právě jen takovouhle zprávičku. A to psaní mi poslední dobou už nějak nejde.
Díky vám všem za komentáře, holt s tímhle nikdo nic neudělá. On ten les měl být už dávno odtěžený, ty stromy padaly samy, tak musely pryč. Ale právě, že to nemuselo jít naholo. Příště snad s něčím veselejším.
Ta místa velmi dobře znám a tak mi nezbývá než s tebou souhlasit a žasnout nad lidskou hloupostí to jak se snažíme být chytřejší než naši předkové...bohužel těm lidem tam, už jde o život.
Evženie Brambůrková
02. 07. 2014Smutné je to, že lidé zničí vše i ve jménu dobra a pokroku.*
Nezdržel, díky. Já se na televizi nedívám, takže pro mě to byla dobře podaná novinka.