Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seukolébavka a některé starší texty
Autor
snake_01
ukolébavka –
noční můry zůstaly
dneska za oknem
kamenné schody
vůně skořice a tvá
smrtelná postel
třicet let SINGER
t-d-d měkce, přesně
očima jinde
zatím jen vítr –
copak nám nese, tati
do roviny z hor
tu vůni mám rád;
obracím zvolna stránky –
chrám plný květů
22 názorů
To chápu, teď nedávno jsem redaktorsky korigoval sbírku jednomu kamarádovi a nesmírně mě udivilo, jak moc udělá kontext ostatních textů a uspořádání do celku.
Každopádně: díky za zastavení.
Těžko se mi to posuzuje - když to čtu jako staré haiku od nějakého zen mistra tak respektuju práci s ustálenými motivy a starou tradici a vůbec... když ten samý text beru jako nový fandovský počin, může se mi zdád jako neautentická nápodoba, epigonství. Těžko se mi to bere prostě jako text, bez autorského kontextu. Asi bych se dovedl smysluplně vyjádřit leda k vetšímu souboru. Teď mluvím o té pětce.
Líman vydal v roce 2012 neobsáhlejší výbor vlastních překladů japonských haiku pod názvem Chrám plný květů - je to vpodsatatě celobarevná pětisetstvánková kniha v malém formátu typickém prto DharmaGayu, naplněná japonskými malbami a kresbami (kromě básní, ovšem).
Líman vydal v roce 2012 neobsáhlejší výbor vlastních překladů japonských haiku pod názvem Chrám plný květů - je to vpodsatatě celobarevná pětisetstvánková kniha v malém formátu typickém prto DharmaGayu, naplněná japonskými malbami a kresbami (kromě básní, ovšem).
Víceznačnost noční můry není zrovna objevná. Límanovu knihu jsem neobjevil, možná to tomu dává jiný rozměr, který přehlážím.
Díky za kritiku - jen ui té 5, prof. Límanovi se to líbilo, opravdu jsi tam odhalil tu jeho knihu?
U té 4 souhlasím, ale u 1 já osobně vidím (více než prvoplánovou snahu prosadit pointu) upozoznění na víceznačnost určitých motivů skrze rozložení do veršů.
Každopádně: díky.
1 a 4 příliš prvoplánový důraz na pointu. 2 je zvláštní, ale až do té míry, že mi nějak nenaskakuje obraz. 3 je nejzajímavější, ale chtěl oby to v podobné poetice více kousků, aby se člověk mohl do čtení položit. 5 postrádá nápad.
Ne, opravdu nepřeháním. Jestli má poezie smysl, tak k němu patří schopnost zhustit a koncentrovat výpověď. Ty dvě jsou opravdu silné v mém duševním kontextu (pravda; inteligentní sentiment mi musíš odpustit).
Dvojka mne sejmula a pak už to jelo. Velice silné sudé překvapení 2x2=4.
Poklona! (jinak řečeno: přesně takhle bych to chtěl).
blacksabbath
19. 07. 2014vrátila jsem se....čtu znova....musím se připojit k Evženii....jjj....každá má svůj smysl.....každá působí......
Evženie Brambůrková
17. 07. 2014Povedené. Každé má svůj smysl.*
Stárnoucí vlk
17. 07. 2014... děkuju, dojalo mě to (1,2,4,5 se mi opravdu líbí)
chtěla jsem na x70x ještě zapracovat, ale nedaří se mi, vrátím ji sem v původní podobě :o)
blacksabbath
16. 07. 2014ukolébavka –noční můry zůstalydneska za oknem......T***