Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚcta
Autor
Václav Alexa
Mám v úctě české básníky
neb mluvili pravdu,
když z křížů se staly svastiky
a hvězdy přijaly rudou barvu.
Mám v úctě české básníky
neb mluví pravdu,
když peníze si staví pomníky
a sluha obléká roucho pánů.
8 názorů
Miroslawek
09. 09. 2014Patnáctiletá zkušenost na zdejším serveru mi říká, kdy, jak a do koho má cenu investovat svoje vědomosti a čas. Ale máš vlastně pravdu, kdybych byl opravdu moudrý a vyzrálý, neztratil bych zde ani písmeno. Promiň, že jsem se řídil příslovím - chytrému napověz... a dal ti šanci.
Václav Alexa
09. 09. 2014Vy jste špatní básníci, kritici a lidé. Píšete tady urážlivé komentáře ze svého povýšeneckého pocitu. To kdybyste byli opravdu vyzrálí a moudří, spíše byste poradili. Konstruktivně.
Miroslawek
01. 09. 2014Mladá dívka bývá tak nevinně krutá! Jsouc nezkušená, jest jako dítě, které vypíchalo oči vrabci aténským šídlem.
(J. Barbey d'Aurevilly)
Václav Alexa
01. 09. 2014Vážím si těchto veršů za to, že dokázali i u člověka poezie neznalého, vojáka, vyvolat pocit upřímné hrdosti. S tímto vědomím si naprosto s čistým svědomím dovolím přihlásit kamkoli.
O kritiku samozřejmě stojím. Vyhledávám ji - proto tu také jsem. Ale konstruktivní.
Přeji vám krásný den a žijte famfárově.
Miroslawek
01. 09. 2014A Václave, jen zcela mimochodem - bez toho, že bych toužil někomu v čemkoli bránit - přihlašovat se takovýmto příspěvkem do soutěže v relativně renomovaném literárním časopise, pokládám přinejmenším za zhovadilou nesoudnost a nebo mnou nepochopený žert...
Miroslawek
01. 09. 2014Mít v úctě české básníky
mluvila by tvá báseň
o tom jak dávno od píky
žvýkal sis k rytmu dáseň
Mít v úctě české básníky
mluvíš k nám pravdu jinou
co míjí lživé pomníky
a zpívá nad krajinou
Vždycky totiž na to přijde
básníci že jsou jen lidé
Bezruč, Deml, Nezval, Kainar...