Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKRESBIČKA POZNÁNÍ
Autor
srozumeni
43 názorů
Funguje. A Tetřevka mě pobavila:-). Také Ti přeji hezký večer a těším se na další texty.
U té kresby mne zamrazilo. Zcela jsem se vžila do maminky, která si právě uvědomila, co ji čeká. O autismu mám nějaké povědomí, ale teprve teď si dokážu plně představit, o co jde. Děkuji za Tvou zkušenost.*
Jiřinko, pro mne jsi ve své miniatuře dokázala s obdivuhodnou zručností postihnout trýznivou mučivost nejistot, tápání, matoucího chaosu v počátečním nedostaku zprostředkovaných i vlastních zkušeností; absenci trochu informovanější perspektivy ukočírované střízlivějším rozumem, kdy se člověk bez vyřčeného (byť třeba mylného) ortelu nemá jaksi od čeho odpíchnout, započít s fázemi smíření, boje, postupné práce...
Tvůj závěr ukazuje, že se zkrátka řadíš k lidem, kteří komplikace nechápou jako důvod k rezignaci, ale právě tu výzvu, naznačující jejich životaschopnost.
----------------------------
okrajově ad kor, kór:
Spadá mezi příslovce, např. Slovník spisovného jazyka českého (r. vyd. 1989, Academia) ho zachycuje a řadí k výrazům zastarávajícím, k výrazům obecné češtiny.
V případě potřeby záměny by se dalo třebas napsat zvláště v mém věku, zejména v mém věku, hlavně v mém věku; jenomže to slůvko je takový specifický mix všech alternativ, poskládané z nuancí všeho toho...
Podle slovníku spisovné češtiny je velice variabilní, má významy 1. docela (kor nic = docela nic); dokonce; 2. (zpravidla v nevysloveném přirovnání) teprv; zvlášť; kor moc ve smyslu příliš)
---------------------------
JiřinaJirků
24. 10. 2014Víš, já u Tvých příběhů se synem vždycky sedím a přemýšlím, co napsat, aby Tě to zahřálo na duši.
Je to tak silné - vše to, co si představím kolem vašeho příběhu.
Ta obrovská láska a to, že skutečnost, žes mu obětovala svůj život je to nejmenší, co jsi pro něj ochotna udělat.
Pokud Ti to někdy dovolí, tak ho za mě pohlaď.
A sebe taky.
:-)
Máš můj obdiv. Nejen za to, jak to máš napsaný, ale taky za to jak ses s tím dokázala vypořádat
jejdavilda
22. 09. 2014*
V prologu mě překvapilo slovo Kor; ne, že by bylo tak málo frekventované, ale v psané podobě je vidím asi poprvé. Z oné "ústřední informace" nesené touhle miniaturou zamrazí. Po dočtení zvažuji, zda je v některých situacích lepší mít nedostatek nebo přebytek informací a jak se od sebe v tomto ohledledu liší doba před dvaceti lety od té dnešní.
Evženie Brambůrková
20. 09. 2014Jsi dobrý člověk.*
blacksabbath
20. 09. 2014Je pokryta spoustou slz opravdových, ale i těch od smíchu. Jsou na ni stopy radosti, smutku, zmatku, vzteku, úspěchů a neúspěchů....
můj obdiv Tobě .... a tip
no vidíš...nebývam veľkorysá, inak by si si moju veľkorysosť nevšimla, to sa mi páči...dopracovala si sa k autocenzúre, už sa opravuješ sama :)
dvakrát som prečítala...rozumiem, možno trošku viac, ako ostatní...pekne si to, chválim *