Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedva podzimní postřehy
Autor
snake_01
čím více října
tím víc se šípkový keř
podobá slunci
v podzimním keři ---
mezi žlutou a žlutou
prosvítá vrabec
18 názorů
Mám zapsané texty , ke kterým se chci vrátit s odstupem času. Doplnění předělu textu pomohlo a dnes už časové zařazení nevnímám nijak ostře. Máš pravdu, bez něj by byl text hůře uchopitelný.
Evženie Brambůrková
18. 11. 2014Mám ráda šípkové keře.*
Elizabeto, díky za ocenění, já mám taky pocit, že se mi druhý text povedl víc, ale záměrně jsem ho zařadil až na druhé místo...
Možná by stačilo. kdyby za v podzimním keři byla pomlčka, aby bylo jasné, že jde o popis obrazu, který se odehrává v keři, ne o oznamovací větu. Jinak ale, myslím, že nemáš pravdu v tom, že se tady zdvojuje podzim. Jde o to, jak by čtenář text vnímal samostatně, totiž mimo kontext prvního textu, myslím, že v tom případě by byl podzim mnohem hůř čitelný.
Ale děkuji za názor, víš, že si Tvých názorů opravdu vážím.
druhý text má velmi dobrý základ, jen v něm postrádám zřetelnější předěl - slovo, které by přerušilo tok myšlenek a nasměrovalo jej k následujícímu textu. V této podobě má formu jednoduché oznamovací věty.
Dále skutečnost, že se jedná o keř podzimní, vyplývá už ze žlutého listí. Takto dochází ke zdvojení sdělení.
Haiku by prospělo detailnější zaměření na hlavní motivy s ohledem na vytvoření kireji (předělu) úpravou prvního verše, například: "Větvoví keře - "
... ale názorů na haiku je spousta a toto je jen vyjádření mého osobního pohledu.