Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŽít s podzimem
Autor
Movsar
Žít s podzimem
To není jako ve stínu slunečníku usrkávat jahodový koktajl a ruku přitom máčet v sáčku s burizony. Ne, žít s podzimem dá někdy práci. Tabakistům snad ještě žloutne listí k vůli, všem ostatním ale trudně křupe pod nohama. Večery zatahují těžké závěsy příliš brzy a zvířátka z kaštanů neobživnou. A po stole rozházené jak burizony... Tak už dost.
Černošické sloupy
Od Černošic si to kráčejí k Praze sloupy vysokého napětí. Jiskří to v nich energií, ale je životu nebezpečno domáhat s důkazu. A tak reznou v kyselých deštích, nepohlazeny, obávány, ty sloupy od Černošic.
Malostranská idyla
Malostranské náměstí je osvětleno bezmála kouzelně. Lampy vydávají žlutavou záři, barokní fasády jsou jí zaplaveny až k okraji. Občas zacinká historická tramvaj a z komínů už stoupá kouř. Lidé vycházejí z pivnice, také zaplaveni, když skryt v šeru loubí skládá té barokní fasádě svůj žlutavý účet ten, co žízni nezůstal nic dlužen.
Příkopy
Příkopy za podzimního odpoledne. Volaký čudák pouští do davu koule bublifuku, černoch na rohu haleká a tluče do bubnu a ke mně přistupuje starší žena s přáním na rtech: Nějakou vyšší bankovku byste mi nemohl dát? Prsty tře o sebe ve známém gestu. Jediné, co tady ale šustí, je listí padající z lipek.
Dívkám se rozprsknou koule bublifuku o hlavy, černoch zanedlouho vyvolá k životu bůžka savany a bankovní úřednice na procházce právě navazuje další devizový styk. Příkopy za podzimního odpoledne.
Totožnost poledních menu
Pod barrandovským mostem už se schyluje k obědu. Oheň už rozehřál betonový pilíř a k nebi stoupá jazyk hovězího kouře. Olizuje kýl autostrády, obtéká svodidla, mísí se s výfukovými plyny a mizí. Ešusy rozezvoní lžíce, občas se zakousnou do hliníku a přidají další hladovou šrafudo počtu. Zdeněk P. by tu ocenil minimalismus a styl, na beton by své vysvědčení přilepil.
A řidiči mezitím uhánějí ke svým satelitům, ke svým polévkám a lžícím.
10 názorů
Úvodní poetický odstavec tu dnešní cestu hezky odstratoval. Cestu, na níž mě nejvíc zaujalo nebezpečné domáhání se důkazů, celé Příkopy včetně devizového styku a hliník pod betonem při návratu.
díky, přátelé. kočkodane, vidíš, to je nápad, vytisknu si to a vtisknu to pak jí a jejím kolegům do čepic. tak dobré skutky začnu konat!